تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

تجاوز نظامی روسیه؛ فراخوان ۱۳۵ هزار سرباز روسی به خدمت

در حالی که تجاوز نظامی روسیه به خاک اوکراین از روز چهار اسفند سال گذشته آغاز شده و همچنان بمباران شهرهای مختلف اوکراین توسط ارتش پوتین ادامه دارد، روسیه ۱۳۵ هزار سرباز وظیفه را به خدمت فراخوانده است.

کد خبر: ۱۲۶۰۱۵
۱۱:۰۴ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۱

تجاوز نظامی روسیه؛ فراخون ۱۳۵ هزار سرباز روسی به خدمت

دیدارنیوز: ولادیمیر پوتین، تحت فراخوان سالانه روسیه به خدمت سربازی در فصل بهار، در فرمانی ۱۳۵ هزار سرباز جدید را به خدمت فراخواند، اما وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این فراخوان با جنگ اوکراین ارتباطی ندارد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پنج هفته پس از آغاز حمله‌اش به اوکراین صادر شده است. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، اما تصریح کرد که هیچ یک از این سربازان به «مناطق ناآرام» اعزام نخواهند شد.

مسئله حضور سربازان وظیفه در جنگ موضوع بسیار حساسی است. در ۹ مارس، وزارت دفاع روسیه تایید کرد که برخی از این سربازان وظیفه به اوکراین فرستاده شده‌اند. این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه این مسئله را به تکرار تکذیب و تاکید کرده بود که تنها سربازان حرفه‌ای و افسران ارتش اوکراین اعزام شدند.

در آن زمان، سخنگوی پوتین گفت که او به دادستان‌های ارتش دستور داده تا کسانی را که از دستور وی در خصوص عدم اعزام سربازان وظیفه به منطقه جنگی سرپیچی می‌کنند، شناسایی و مجازات کند.

بر اساس فرمان پوتین، فراخوان سالانه خدمت سربازی روسیه در فصل بهار که از یکم آوریل تا پانزدهم ژوئیه در جریان خواهد بود، مردان ۱۸ تا ۲۷ ساله را در بر خواهد گرفت.

شویگو گفت، افراد فراخوانده شده، در اواخر ماه مه به پایگاه‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده اعزام خواهند شد.

او در اظهاراتی که در وبسایت وزارت دفاع روسیه منتشر شد، تصریح کرد: اکثر کارکنان ارتش به مدت سه تا پنج ماه تمرین نظامی خواهند داشت. بگذارید تاکید کنم که این سربازان تازه‌وارد به مناطق ناآرام اعزام نمی‌شوند.

این در حالیست که میخائیل بنیاش، یکی از وکلای چندین عضو گارد ملی روسیه که از شرکت در جنگ اوکراین سر باز زدند، گفت، بر اساس قوانین روسیه، سربازان تازه‌وارد می‌توانند پس از چند ماه آموزش، به اوکراین اعزام شوند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی