تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

مسافران نوروزی در لرستان/ گزارش تصویری

با آغاز تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱، مسافران و گردشگران زیادی از اماکن تاریخی و گردشگری لرستان و شهر خرم آباد بازدید کردند. پل کشکان که به زبان لری کشکو نیز گفته می‌شود یکی از پل‌های باستانی است که تاریخ ساخت آن به دوره حکومت آل حسنویه بر می‌گردد.

کد خبر: ۱۲۵۹۰۸
۱۵:۴۹ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۱

مسافران نوروزی در لرستان/ گزارش تصویری

دیدارنیوز: قلعه فلک الافلاک یا دژ شاپورخواست قلعه‌ای تاریخی در مرکز شهر خرم آباد در استان لرستان است. این بنا بر فراز تپه‌ای در مرکز شهر قرار گرفته است، به همین دلیل چشم گیرترین اثر تاریخی و گردشگری در این شهر است. لازم به ذکر است که تاریخ ساخت این بنا متعلق به دوره ساسانیان است. هر ساله گردشگران و مسافران زیادی برای بازدید از این مکان زیبا و تاریخی به شهر خرم آباد سفر می‌کنند.

پل شکسته یا پل شاپوری (به لری: طاقه پیل اِشکه سه) یکی از شاهکار‌های معماری دوره ساسانیان محسوب می‌شود و در ضلع جنوبی قلعه فلک افلاک در جنوب شهر خرم آباد در استان لرستان واقع شده است. پل شاپوری عامل ارتباط غرب استان لرستان (طرهان) با شرق و از آنجا به خوزستان و تیسفون (پایتخت ساسانیان) بوده است. این پل حدود ۲۳۰ متر طول و بیش از ۱۹ چشمه طاق داشته که در حال حاضر فقط ۵ چشمه طاق از آن‌ها باقی مانده است.

پل کشکان که به زبان لری کشکو نیز گفته می‌شود یکی از پل‌های باستانی است که تاریخ ساخت آن به دوره حکومت آل حسنویه بر می‌گردد که در قرن چهارم هجری قمری قرار گرفته است. این پل در شهرستان دوره و برروی رودخانه‌ای با همین نام یعنی رود کشکان بنا گردیده است.

مسافران نوروزی در لرستان/ گزارش تصویریمسافران نوروزی در لرستان/ گزارش تصویریمسافران نوروزی در لرستان/ گزارش تصویریمسافران نوروزی در لرستان/ گزارش تصویریمسافران نوروزی در لرستان/ گزارش تصویریمسافران نوروزی در لرستان/ گزارش تصویریمسافران نوروزی در لرستان/ گزارش تصویریمسافران نوروزی در لرستان/ گزارش تصویریمسافران نوروزی در لرستان/ گزارش تصویریمسافران نوروزی در لرستان/ گزارش تصویریمسافران نوروزی در لرستان/ گزارش تصویریمسافران نوروزی در لرستان/ گزارش تصویریمسافران نوروزی در لرستان/ گزارش تصویریمسافران نوروزی در لرستان/ گزارش تصویریمسافران نوروزی در لرستان/ گزارش تصویریمسافران نوروزی در لرستان/ گزارش تصویریمسافران نوروزی در لرستان/ گزارش تصویری

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی