تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خبر داد

رونمایی از دستاوردهای فناوری هسته‌ای در بخش پلاسماتراپی

با اعلام محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، قرار است در چند روز آینده از دستاوردهای فناوری هسته‌ای در بخش پلاسما تراپی رونمایی شود.

کد خبر: ۱۲۵۵۱۱
۱۲:۵۹ - ۰۵ فروردين ۱۴۰۱

رونمایی از دستاوردهای فناوری هسته‌ای در بخش پلاسماتراپی

دیدارنیوز: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در چند روز آینده از دستاوردهای فناوری هسته‌ای در بخش پلاسما تراپی که به سلامت، مواد غذایی و کشاورزی مرتبط است، رونمایی خواهیم کرد.

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با ویژه برنامه ایام نوروز، قرن نو- اقتصاد نو رادیو اقتصاد، گفت: مهم‌ترین بخش رونمایی از ظرفیت پلاسماتراپی بحث مرتبط با سموم پسته است که با این فناوری، آفت‌ها و مشکلات این محصول را که نقش مهمی در اقتصاد و ارز آوری کشور دارد تا حد زیادی مرتفع خواهیم کرد.

وی از دستاوردهای دیگر فناوری هسته‌ای کشورمان در حوزه تشخیص و درمان سرطان خبر داد و افزود: در بخش سرطان که مانند سونامی بسیاری از شهرها را فرا گرفته است به اکتشافات مهمی دست یافتیم که با دریافت مجوز از وزارت بهداشت وارد مرحله آزمایش بالینی می‌شویم و جزو ۵ کشور برتر جهان در این حوزه خواهیم بود و امیدواریم ضمن درمان این بیماری، عوارض ناشی از درمان این بیماری را به حداقل برسانیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی کاربرد دیگر پلاسما تراپی را در درمان زخم پای دیابت دانست و افزود: دستاوردهای این بخش را نیز همزمان با سالروز فناوری هسته‌ای در ۲۰ فروردین رونمایی خواهیم کرد.

اسلامی یاد آور شد: در بخش فناوری هسته‌ای قابلیت‌های ویژه‌ای در حوزه اقتصاد و زندگی مردم وجود دارد که به زودی گستردگی این دامنه را برای مردم تبیین خواهیم کرد.

وی ادامه داد: علیرغم تحریم‌ها، ما در حوزه هسته‌ای و نظامی به پیشرفت‌های زیادی دست یافتیم که به معنای تسلیم شدن آن‌ها در برابر اراده مردم ایران است.

رئیس سازمان انرژی اتمی تهاجم به سازمان انرژی اتمی و برنامه‌های هسته‌ای ایران را فوق‌العاده ظالمانه دانست و افزود: رژیم صهیونیستی به منظور تشدید فشارهای بین‌المللی به طور مدام القا می‌کند که ایران دارای انحراف است، اما ما با تلاش در جریان صنعتی و توسعه‌ای کشور و با استحکام در حال پیاده‌سازی برنامه‌های خود هستیم.

وی حرکت‌های هوشمندانه کشور و ایجاد تعامل صحیح را از راه‌های برون‌رفت از تنش‌های مصنوعی و چالش‌های موجود دانست.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی