تیتر امروز

تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.

واردات دارو با ارز ترجیحی به ۲.۵ میلیارد دلار رسید

بررسی‌ها نشان می‌دهد از ابتدای سال گذشته تا ۲۴ اسفندماه بیش از ۲۵.۹ میلیون تن به ارزش بیش از ۱۴.۷ میلیارد دلار هفت قلم کالای اساسی با ارز ترجیحی وارد کشور شده است که از این میزان ۲۱.۷ هزار تن به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد دلار به دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی اختصاص دارد.

کد خبر: ۱۲۵۳۴۱
۱۲:۰۱ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۱

واردات دارو با ارز ترجیحی به ۲.۵ میلیارد دلار رسید

دیدارنیوز: واردات دارو با ارز ترجیحی به بیش از ۲.۵ میلیارد دلار رسیده است.

دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی بخشی از واردات کالا‌های اساسی و با ارز ۴۲۰۰ تومانی است که البته تمام واردات این اقلام را در بر نمی‌گیرد.

بررسی آخرین وضعیت واردات کالای اساسی در سال گذشته نشان می‌دهد که از ابتدای سال تا ۲۴ اسفندماه بیش از ۲۵.۹ میلیون تن به ارزش بیش از ۱۴.۷ میلیارد دلار هفت قلم کالای اساسی با ارز ترجیحی وارد کشور شده است که از این میزان ۲۱.۷ هزار تن به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد دلار به دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی اختصاص دارد.

طبق آمار گمرک ایران، واردات دارو نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد در وزن و ۷۴ درصد ارزش افزایش داشته است.

گر چه سهم اقلام دارویی و پزشکی در تامین ارز با ارز ترجیحی چشمگیر نیست، ولی از نظر ارزش حدود ۱۷ درصد واردات انجام شده با این ارز را در اختیار داشته است.

در جریان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، واردات دارو مورد توجه قرار دارد که طبق مصوبه مجلس مقرر شده است حمایت از این بخش از طریق بیمه‌ها انجام شود، ولی هیچ برنامه مشخصی در این رابطه اعلام نشده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی