تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

افغانستان در آستانه تجلیل از نوروز باستانی

سخنگوی طالبان با روشن کردن موضع رسمی هیئت حاکمه افغانستان اظهار داشت که اگرچه دولت بطور رسمی نوروز را تجلیل نمی‌کند، اما مانع برگزاری مراسم نوروز توسط مردم نیز نخواهد شد.

کد خبر: ۱۲۵۳۰۰
۱۵:۰۶ - ۲۹ اسفند ۱۴۰۰

افغانستان در آستانه تجلیل از نوروز باستانی

دیدارنیوز: باوجود تحولات افغانستان، امسال نیز جشن نوروز مانند سال‌های گذشته با چراغانی و آذین بندی شهر‌های این کشور بویژه کابل و مزارشریف برگزار می‌شود.

درحالیکه تحولات اخیر در افغانستان تجلیل از نوروز و برگزاری این مراسم را در ابهام فرو برده بود، با چراغ سبز طالبان این مراسم باستانی امسال نیز مانند سال‌های گذشته در افغانستان برگزار می‌شود.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان با روشن کردن موضع رسمی هیئت حاکمه افغانستان اظهارداشت که اگرچه دولت بطور رسمی نوروز را تجلیل نمی‌کند، اما مانع برگزاری مراسم نوروز توسط مردم نیز نخواهد شد.

با این وجود مانند سال‌های گذشته آذین بندی و زیباسازی شهر‌های افغانستان بویژه در مزارشریف و کابل دیده می‌شود.

شهرداری مزارشریف با انتشار ویدئویی از آذین بندی شهر به مناسبت نوروز خبر داده و از ساکنان دیگر شهر‌های افغانستان دعوت کرده تا برای شرکت در مراسم نوروز به این شهر سفر کنند.

در بخشی از اطلاعیه شهرداری مزارشریف آمده است: «شهر مزارشریف مانند سال‌های گذشته برای تجلیل از نوروز و جشن گل سرخ آماده است. مهمانان از سراسر کشور و خارج از کشور می‌توانند در این جشن با شکوه شرکت کنند.»

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی