تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
مدیر منطقه پنج شهرداری اهواز عنوان کرد:

یکی از اصول رسیدن به توسعه شهری افزایش سرمایه است/استفاده درست و اصولی از امکانات شهری

مدیر منطقه پنج شهرداری اهواز گفت:یکی از اصول رسیدن به توسعه افزایش سرمایه است و در این صورت است که می توانیم پروژه های اساسی تعریف و در راستای توسعه اثر بخش حرکت کنیم.

کد خبر: ۱۲۴۳۹۹
۲۰:۲۰ - ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

یکی از اصول رسیدن به توسعه شهری افزایش سرمایه است/استفاده درست و اصولی از امکانات شهری

به گزارش دیدارنیوز-خوزستان| آرش در مدیر شهرداری منطقه پنج اهواز امروز{ 17 اسفندماه}در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: منطقه پنج یکی از مناطق جدید اهواز است که از دو منطقه شش و چهار جدا شده که  قسمتی از شهر دانشگاهی و شهرک صنعتی اهواز و بیمارستان بزرگ شهید بقایی در منطقه پنج تاسیس شده است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای این منطقه برای توسعه و پیشرفت شهری افزود: مجتمع های   بزرگ انسانی که دهه ۷۰ در اهواز  ساخته شداند در منطقه پنج قرار دارند که این نشان دهنده توسعه شهری در این منطقه است.

 مدیر منطقه پنج شهرداری اهواز ادامه داد: صنایع بزرگی همچون گروه ملی فولاد، شرکت لوله سازی نورد، شرکت های پای ساز و فولاد کاویان به همراه دانشگاه آزاد و پیام نور اهواز در حوزه منطقه پنج قرار دارند.

وی تصریح کرد:دو فرهنگسرای نیمه تمام در منطقه پنج وجود دارد که برای تکمیل آنها پیگیری های لازم صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال آنها را تکمیل کنیم.

دُر با اشاره به اینکه ظرفیت منطقه پنج برای توسعه شهری و افزایش رفاه شهروندان بسیار بالا است بیان کرد: باید رویکردهای اقتصادی شهرداری تغییر کند و اگر بخواهیم در محلات کسب و کار مردم فعال شود باید پروژه های عمرانی منطقه تکمیل و پروژه های جدید تعریف کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از پروژه های محرک توسعه در منطقه پنج، مجتمع خودرویی کاریان است که با مساحتی بالغ  بر ۵ هزار متر مربع فعال شده  است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اهواز با اشاره به بودجه سال جاری منطقه پنج  که ۴۱ میلیارد تومان است تصریح کرد: تا سه ماه گذشته تقریبا ۱۸ درصد از بودجه محقق شده  و در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد آن تحقق یافته است.

در ادامه داد:هزینه خدمات شهری منطقه را شهرداری مرکز پرداخت می کند اما در سال آینده با توجه به تاکید شهردار بر استقلال مناطق و سازمان ها، بودجه سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۶۳ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی در خصوص مشکلات منطقه پنج : کمبود آسفالت، سرانه پایین فضای سبز و سرمایه گذاری در بخش های عمومی مانند سینما و پارک های شهربازی از جمله مشکلاتی هستند که در منطفه پنج وجود داشته و باید برای هرچه بهتر شدن شرایط تلاش کنیم.


دُر اضافه کرد: با توجه به پیگری های شهردار و شورای شهر، بعد از ۳۰ سال در راستای افزایش امنیت شهروندان نورپردازی پل ملاشیه با هزینه حدود هشتصد میلیارد تومان انجام شد

مدیر منطقه پنج شهرداری اهواز گفت: اگر به دنبال توسعه هستیم باید اقدامات عمرانی مناسب داشته باشیم و برای اقدامات عمران باید انضباط مالی وجود داشته باشد، چابک سازی مالی در سطح منطقه در اولویت قرار گرفته به گونه ای که در مدت سه ماه اخیر بیش از ۲۰ درصد از بودجه ۱۴۰۰ تحقق پیدا کرد و این کار همچنان ادامه دارد.

در تاکید کرد: برای حفظ و نگهداری داشته های موجود با استفاده درست و حفاظت اصولی میتوانیم مانع از بین رفتن فضاهای سبز، ایستگاه های اتوبوس و سایر موارد مبلمان شویم.

مدیر منطقه پنج شهرداری اهواز در پایان خاطرنشان کرد:یکی از اصول رسیدن به توسعه افزایش سرمایه است و در این صورت است که می توانیم پروژه های اساسی تعریف و در راستای توسعه اثر بخش حرکت کنیم.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی