تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی
بازنشر/ گفت‌وگوی دیدارنیوز با مسعود اسکویی پیشکسوت رادیو و تلویزیون

ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی

دیدارنیوز در سوم اردیبهشت سال ۱۳۹۹ گفت و گویی را با مسعود اسکویی، پیشکسوت رادیو و تلویزیون انجام داده بود و امروز به بهانه درگذشت این پیشکسوت این گفتگو بازنشر می‌شود.
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
لوکاشنکو مدعی شد

بلاروس در تهاجم نظامی روسیه در اوکراین شرکت نمی‌کند

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس در نشست اضطراری با اعضای شورای امنیت این کشور اعلام کرد که مینسک قصد ندارد در عملیات نظامی روسیه در اوکراین شرکت کند.

کد خبر: ۱۲۳۶۶۹
۱۳:۲۸ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۰

بلاروس در عملیات نظامی روسیه در اوکراین شرکت نمی‌کند

دیدارنیوز: رئیس جمهوری بلاروس با اشاره به ریشه اصلی بحران در اوکراین، گفت: مینسک هیچ مشارکتی در عملیات نظامی روسیه در اوکراین نداشته و نخواهد داشت، فقط نقش جلوگیری از حمله احتمالی به نظامیان روس را دارد و امنیت مرز‌های غربی بلاروس هم تقویت شده است.

به نقل از خبرگزاری «نووستی»، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس امروز، سه شنبه در نشست اضطراری با اعضای شورای امنیت این کشور اعلام کرد که مینسک قصد ندارد در عملیات نظامی روسیه در اوکراین شرکت کند. به گفته وی، نظامیان بلاروس هیچ مشارکتی در درگیری‌ها نداشته و ندارند و وی می‌تواند این مسئله را به هر کسی که لازم باشد ثابت کند.

لوکاشنکو گفت: «علاوه بر این، رهبری روسیه هرگز این موضوع - مشارکت در درگیری‌های مسلحانه- را با ما مطرح نکرده است. ما در آینده نیز در این عملیات ویژه در اوکراین شرکت نخواهیم کرد. اصلاً چنین نیازی وجود ندارد. ما تنها تامین امنیت مرز‌های ملی خود را برای جلوگیری از نفوذ رادیکال‌ها و سلاح به کشور تقویت کرده‌ایم.»

رئیس جمهوری بلاروس همچنین یادآور شد، سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در حالت آماده‌باش کامل هستند تا از هر گونه حمله احتمالی به نیرو‌های روسی از پشت سر جلوگیری شود. وی گفت: «وزیر دفاع از آمادگی برای پوشش مرز‌های غربی کشور با پنج گردان دیگر به من خبر داده است. ما نمی‌توانیم دست روی دست بگذاریم. ما دائما منتظر تحریکاتی از سوی شرکای غربی، چه در سیاست، چه در اقتصاد و چه در حوزه نظامی هستیم و باید آماده اقدامات تحریک آمیز احتمالی باشیم.»

لوکاشنکو گفت که علت مناقشه در اوکراین، تلاش نیرو‌های ملی گرای تندرو برای اوکراینی سازی سریع این کشور است، آنهم با استفاده از ابزار‌های تبلیغاتی نازی‌ها و در پس زمینه تخریب فرهنگ مرسوم روسی در میان مردم اوکراین و بخصوص در مناطقی که روس‌ها در آن ساکن هستند.

رئیس جمهوری بلاروس همچنین ابراز امیدواری کرد که درگیری‌های کنونی در اوکراین به یک جنگ جهانی تبدیل نشود.

الکساندر لوکاشنکو با اشاره به اینکه نتایج مذاکرات دیروز بین روسیه و اوکراین در خاک بلاروس باعث ایجاد خوش بینی محتاطانه‌ای شده است، تاکید کرد که مینسک هر کاری از دستش برآید انجام می‌دهد تا به طرفین درگیر در اوکراین کمک کند که زمینه‌های مشترک پیدا کرده و خونریزی را متوقف کنند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی