تیتر امروز

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...
بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

رئیس کمیته ملی المپیک: بی‌توجهی به آموزش و پرورش چالش‌های جدی به دنبال دارد

News Image Lead

رئیس کمیته ملی المپیک در همایش سپاس معلم ناحیه 2 شهرری گفت که مشکل بنیادی در آموزش و پرورش در نگرش به آن است و در این زمینه نیاز به یک دگردیسی و تغییر ریل گذاری جدی است.

کد خبر: ۱۲۳۶
۱۴:۳۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

دیدارنیوز - رضا صالحی امیری ضمن تکریم و پاسداشت مقام شامخ معلمان در جامعه گفت: آموزش و پرورش یک سرمایه ملی است که ابعاد مختلف سرمایه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و انسانی را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به قله‌های توسعه در این سرزمین باید ریل گذاری شود، تاکید کرد: آغاز ریل توسعه ملی از آموزش و پرورش خواهد بود.

صالحی امیری، چالش‌های جدی امروز جامعه را ناشی از بی توجهی به آموزش و پرورش در دهه‌های قبل دانست و افزود: اگر قرار است در دهه‌های آینده در این سرزمین اخلاق، فرهنگ و فضائل انسانی توسعه یابد، از امروز نهال آن را باید در آموزش و پرورش کاشت کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: مدرسه ایستگاه اول حرکت توسعه در این سرزمین است و معلمان به یک باور ملی، جهت حرکت در ریل توسعه نیاز دارند.

وی با تاکید بر اینکه باید به فرزندانمان بیاموزیم چگونه با اخلاق انسانی در کنار یکدیگر معاشرت و مشارکت داشته باشند تصریح کرد: اگر امروز در بحث آسیب‌های اجتماعی با چالش‌های جدی روبرو هستیم ناشی از ضعف سرمایه گذاری مان در گذشته آموزش و پرورش است.

صالحی امیری تاکید کرد: مشکل بنیادی در آموزش و پرورش در نگرش به آن است و در این زمینه نیاز به یک دگردیسی و تغییر ریل گذاری جدی است.

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش یک نهاد ملی است و همه باید در خدمت این نهاد باشند یادآور شد: امروز آموزش و پرورش به دیوارهای مدرسه خلاصه نمی‌شود و معلم، دانش‌آموز و مدرسه باید به یک زیست اجتماعی برسند.

صالحی امیری ادامه داد: ما باید با پدیده‌ها مواجه شویم نه آنکه مقابله کنیم و آموزش و پرورش باید در بستر پدیده‌های اجتماعی حرکت کند و به انبوه سوالات دانش‌آموزان پاسخ دهد.

رئیس کمیته ملی المپیک آموزش و پرورش را یک مجموعه بزرگ، پویا، سیال و تحول گرا دانست و افزود: امروز باید مسیر تحولات را شناخت و متناسب با آن سیاست گذاری کرد.

وی ضمن تاکید بر اینکه معلم امروز باید با زبان تکنولوژی روز با دانش‌آموز خود ارتباط برقرار کند تصریح کرد: در دنیای امروز انسداد و بستن راه حل نیست بلکه باید دانش‌آموزان ما در مدرسه، نحوه برخورد و مواجهه با پدیده ها را آموزش ببینند.

صالحی امیری افزود: امروز گستره آموزش به گستردگی جغرافیای این سرزمین و جهان است و دیگر نمی‌توان آموزش را محدود در کتب درسی دانست.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید از مدرسه خارج و در متن جامعه قرار گیرد تاکید کرد: نقطه آغاز آموزش‌های مهارتی و تربیتی باید در مدرسه آغاز و در یک همزیستی اجتماعی در بطن جامعه تکامل یابد.

وی تاکید کرد: باید روح عاطفه و اخلاق را در مدرسه دمید و از نظام بایدها به نظام باورها کوچ کرد.

صالحی امیری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در دهه پنجم باید از نظام تکرار به نظام خلاقیت و نوآوری حرکت کند خاطرنشان کرد: نظام گفت‌وگو باید در مدارس ما شکل گیرد و به دانش‌آموزانمان یاد بدهیم که چگونه از مونولوگ به دیالوگ و گفتمان نزدیک شوند.

گفتنی است، همایش سپاس معلم ناحیه 2 ری با حضور رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران و مدیر کل اداره آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران در سالن همایش‌های این منطقه برگزار شد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی