تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

سقوط بورس و سهام بانک‌های اروپایی در پی تحریم روسیه

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که بازار بورس و سهام بانک‌های اروپا امروز (دوشنبه) پس از اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه، دوباره تا حد زیادی در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

کد خبر: ۱۲۳۵۹۵
۱۵:۴۴ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰

سقوط بورس و سهام بانک‌های اروپایی در پی تحریم روسیه

دیدارنیوز ـ  ترس از افزایش قیمت انرژی که می‌تواند تورم فعلی را [در قاره اروپا]بیشتر کند، از عوامل ورود بازار‌های بورس قاره سبز در شرایط قرمز اعلام شده است.

براساس این گزارش، در مبادلات امروز، بورس فرانکفورت با ۲.۰۸- درصد، پاریس با ۱.۹۵- درصد و لندن با ۱.۱۴- درصد، در مدار قرمز بودند.

همچنین شاخص اروپایی یورواستاکس ۵۰ (Euro Stoxx ۵۰ شاخص سهام، متعلق به شرکت‌های مستقر در منطقه یورو) نیز ۲.۲۰ درصد کاهش یافت.

سقوط سهام بانک‌های اروپایی

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، سهام بانک‌های اروپایی نیز امروز پس از اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه و به ویژه تصمیم برای حذف بسیاری از بانک‌های روسی از پلت‌فرم بین بانکی سوئیفت، در بازار سهام سقوط کرد.

در این راستا، ساعت ۰۸:۴۰ به وقت گرینویچ سهام بانک‌های فرانسوی بی‌ان‌پی پاریبا (BNP Paribas گروه بانکداری فرانسوی و هشتمین بانک بزرگ جهان بر پایه میزان دارایی‌ها) ۸.۵۳- درصد و سوسیته ژنرال (Société Générale شرکت خدمات مالی و بانکداری فرانسوی و هفتمین بانک بزرگ اروپا) ۹.۷۰- درصد کاهش را تجربه کردند.

در این ساعت سهام موسسه‌های آلمانی کومرتس‌بانک (Commerzbank بانک چندملیتی و شرکت خدمات مالی آلمانی و دومین بانک بزرگ این کشور پس از دویچه بانک) ۷.۳۲- درصد و دویچه بانک (Deutsche Bank AG شرکت خدمات مالی و بانکداری آلمانی که در فهرست بزرگترین بانک‌های جهان قرار دارد) ۷.۰۶- درصد کاهش یافتند.

در طرف دیگر اروپا نیز سهام بانک ایتالیایی یونی‌کردیت (UniCredit گروه بانکداری بین‌المللی و شرکت خدمات مالی ایتالیایی و بزرگترین بانک این کشور) ۶.۲۸- درصد کاهش را تجربه کرد.

گفتنی است: عصر دیروز (یکشنبه) فرانسه بیانیه مشترک با کمیسیون اروپا، آلمان، ایتالیا، بریتانیا، کانادا، آمریکا و ژاپن صادر و محدودیت‌های جدید اقتصادی را علیه روسیه اعلام کرد.

قطع ارتباط بانک‌های روسیه از سیستم سوئیفت و اعمال تدابیر محدودکننده که از استقرار ذخایر بین‌المللی بانک مرکزی روسیه به نحوی که می‌تواند تأثیر تحریم‌های اروپا را کاهش دهد، جلوگیری کند، از جمله محدودیت‌های اقتصادی اروپا علیه کرملین اعلام شده است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: بورس جهانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی