تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

یک نهال یک زندگی، پویشی برای اهدای عضو

پویش ملی یک نهال یک زندگی پانزدهم اسفند ماه سال جاری، همزمان با روز درختکاری، به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

کد خبر: ۱۲۳۵۳۰
۱۱:۳۹ - ۰۹ اسفند ۱۴۰۰

یک نهال یک زندگی پویشی برای اهدای عضو

دیدارنیوز ـ به نقل از روابط عمومی انجمن اهدای عضو ایرانیان، در این پویش هر هم وطن می‌تواند به یاد این عزیزان جانبخش، نهالی کاشته و ویدئویی کوتاه از این حرکت به همراه بیان احساس خود در قالب جمله‌ای خطاب به خانواده‌هایی که با این تصمیم بزرگ، به ۱ تا ۸ بیمار نیازمند، حیاتی دوباره بخشیدند، برای انجمن ارسال نمایند.

سالانه در ایران پنج تا هشت هزار مورد مرگ مغزی رخ می‌دهد که مطابق نرخ جهانی، نیمی از این موارد (حدود ۳ هزار نفر) قادر به اهدای عضو هستند. با این‌حال، متاسفانه میزان اهدای عضو سالیانه در کشور تنها یک‌سوم میزان مورد انتظار است. این در حالی است که روزانه بین هفت تا ۱۰ نفر از بیماران نیازمند به پیوند عضو، به علت نرسیدن به موقع عضو مناسب پیوندی جان خود را از دست می‌دهند.

طی تحقیقات به عمل آمده، در حال حاضر بیش از ۹۰۰۰ هزار خانواده، با گذشت و ایثار وصف‌ناپذیری رضایت به اهدای اعضای بدن عزیزان خود (افراد مرگ مغزی) داده‌اند و باعث نجات یافتن حدود هفتاد هزار نفر از بیماران نیازمند به پیوند اعضا از رنج و درد بیماری شده‌اند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از جزییات پویش مردمی "یک نهال یک زندگی" می‌توانند به سامانه ملی فرهنگ‌سازی اهدای عضو به نشانی www.ehdacenter.ir مراجعه کنند. همچنین هشتگ اصلی این پویش در فضای مجازی #یک_نهال_یک_ زندگی می‌باشد که همراهان پویش می‌توانند علاوه بر ارسال ویدیو به شماره اعلامی در سایت، با ذکر این هشتگ و تگ کردن صفحه رسمی انجمن به نشانی ehdacenter.ir @ در فضای مجازی (اینستاگرام) ویدیو‌های کاشت نهال خود را انتشار دهند.

برچسب ها: اهدای عضو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی