تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
رئیس کمیته ملی المپیک در نشست مجلس دانش‌آموزی

مدرسه نقطه شروع هر نوع گفت‌وگوی ملی است

News Image Lead

رئیس کمیته ملی المپیک مدرسه را نقطه شروع هر نوع گفت‌وگوی ملی دانست و تاکید کرد اگر گفت‌وگو در مدارس محقق نشود، نمی‌شود گفت‌و‌گو را در جامعه آغاز کرد.

کد خبر: ۱۲۳۴۶
۱۷:۰۳ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷
دیدارنیوز - سیدرضا صالحی امیری در دومین روز از نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی که در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد به حضور خود در سه دوره مجلس دانش‌آموزی اشاره کرد و گفت: «اگر قرار است در آینده جامعه‌ای توسعه‌یافته و خالی از آسیب‌های اجتماعی داشته باشیم امروز باید به دانش‌آموزان توجه کنیم.»

او مجلس دانش‌آموزی را پرچمدار گفت‌وگوی ملی دانست و افزود: «برای هر نوع گفت‌وگو در سطح ملی باید از مدارس شروع کنیم.»

صالحی امیری ادامه داد: «جامعه برای بازگشت به قله‌های توسعه و پیشرفت نیازمند آغاز گفت‌وگو است. گفت‌و‌گو بین دانش‌آموزان، معلمان، مدیران و خانواده‌ها و نهایتا در سطح ملی بین دانش‌آموز با معلم، بین دانش‌آموز با خانواده و معلم با جامعه است. نقطه آغاز این گفت‌و‌گو در مدرسه و در سطوح مختلف شکل می‌گیرد. اگر این مورد محقق نشود، نمی‌شود گفت‌و‌گو را در جامعه را آغاز کرد.»

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: «بررسی‌ها نشان می‌دهد در دهه‌های اخیر گفت‌وگو در بین خانواده‌ها کاهش یافته و به کمتر از ۲۰ دقیقه رسیده است. پذیرش نقد پویایی و شکوفایی در جامعه ناشی از گفت‌وگو خواهد بود و فضایل اخلاقی را در جامعه ایجاد می‌کند.»

صالحی امیری عامل اصلی تعامل را گفت‌وگوی فرهنگی و عامل اصلی تخاصم در جامعه را فرهنگ دانست.

او به تنوع قومی در ایران اشاره کرد و افزود: «در کشور شش هزار گویش داریم اما با وحدت و یکدلی در کنار هم زندگی می‌کنیم. زمینه اشاعه گفت‌و‌گو برای وفاق ملی، گفت‌وگوی فرهنگی و ارتباط با سایر حوزه‌هاست. گفت‌و‌گو باید با احترام به اصل عقاید دیگران منجر شود زیرا گفت‌وگو کلید قفل درهای بسته است. امروز بهترین روش تعامل با جهان گفت‌وگو است و چون گفت‌وگو در داخل جامعه نهادینه نشده است، باید در مدرسه آغاز شود.»

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: «برجام با وجود مشکلات پیش‌آمده بازهم یک گفت‌وگوی ارزشمند است. در صورتی می‌شود نشاط اجتماعی را پررنگ کرد که میزان تحمل دیگران افزایش یابد. رهبری بارها بر آزاد‌اندیشی تاکید کردند و گفت‌وگو را راه‌حل آزاد‌اندیشی دانستند. این در حالی است که ما اکنون با زیست فرهنگی فاصله گرفتیم و شاهد آسیب‌های اجتماعی هستیم.»

او نقطه آغاز زیست فرهنگی را از آموزش و پرورش خواند و گفت: «گفت‌و‌گو باید بر‌اساس فهم دیگران و شنیدن نیز هست و باید به مشارکت منجر شود. گفت‌و‌گو باید عادلانه باشد و برتری‌جویی در آن وجود نداشته باشد. گفت‌و‌گو برای اثبات خود و محکوم کردن دیگران نیست، پذیرش تنوع فرهنگی و پایبند به فضایل اخلاقی، کاهش‌دهنده شکاف فرهنگی است و بنابراین نقطه آغاز گفت‌وگو با پرچم‌داری مجلس دانش‌آموزی آغاز می‌شود.»


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی