تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
محبی فرد در نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی:

طولانی بودن فرایند انتشار اوراق، مانعی بر سر راه تأمین مالی پروژه‌ها از این بازار است/ از بخش‌هایی از بازار سرمایه، گلایه دارم/ بخشی از منابع تولید و توسعه، صرف بازارگردانی سهام شد

معاون مالی و سرمایه‌گذاری گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، با انتقاد از برخی فرایندهای موجود در بازار سرمایه برای تأمین مالی پروژه‌ها، گفت: نمی‌توان در کشوری که در شرایط تحریم است و می‌خواهد رو به توسعه برود،‌ یکسری قوانین و دستورالعمل‌های با انعطاف پایین بگذاریم و انتظار داشته باشیم که صنعت پتروشیمی را توسعه دهیم.

کد خبر: ۱۲۳۳۳۴
۲۰:۲۳ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰

طولانی بودن فرایند انتشار اوراق، مانعی بر سر راه تأمین مالی پروژه‌ها از این بازار است/ از بخش‌هایی از بازار سرمایه، گلایه دارم/ بخشی از منابع تولید و توسعه، صرف بازارگردانی سهام شد

به گزارش  دیدارنیوز خوزستان | به نقل از ستاد خبری سومین همایش و نمایشگاه حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی، سعید محبی‌فرد در نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی و توسعه ابزارهای مالی به‌منظور جذب سرمایه‌گذار که با حضور علی عسکری مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج برگزار شد، گفت: ما در هلدینگ خلیج‌فارس به خوبی توانستیم با بازار پول ارتباط برقرار کنیم، ولی بازار سرمایه در زمینه تأمین مالی پروژه‌ها فاصله بسیار معناداری با بازار پول دارد.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه فرایندها و ضعف قوانینی که در بازار سرمایه وجود دارد، عملاً به ناشر و سرمایه‌گذار اجازه نمی‌دهد از این بازار، تأمین مالی حساب شده و مناسبی انجام دهد. تأمین مالی در بازار سرمایه، محدود به انتشار اوراق شده ولی در زمینه ابزارسازی و توسعه ابزارهای مالی پیشرفتی نداشته‌ایم.

 

محبی‌فرد با اشاره به 15 میلیارد پروژه‌ای که گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در دست اجرا دارد، گفت: این مقدار پروژه به استثنای صنایع پایین دستی است که خلیج‌فارس با تأکید مدیرعامل محترم گروه، بر آن تمرکز کرده و به دنبال توسعه آن است، در این شرایط انتظار داریم بازار سرمایه با انعطاف بیشتر و با توسعه ابزارهای مالی روزآمد در کنار ناشران برای تأمین مالی بایستد و به جایگاه شایسته خود دست یابد.

 

وی تصریح کرد: هلدینگ خلیج‌فارس، امروز در توسعه کشور نقشی محسوس دارد و حالا که خلیج‌فارس به دنبال اجرای پروژه‌های جدید است اگر شما به‌عنوان بازار سرمایه به هلدینگ کمک کنید، تأثیر آن را روی اقتصاد و بازار خواهید دید.

 

محبی‌فرد با اشاره به شرایط یکسال و نیم اخیر بازار سرمایه گفت: در این مدت متاسفانه بازار سرمایه برای ما آورده چندانی به همراه نیاورده و در این میان با توجه به شرایط حاکم بر بازار از مرداد 1399 بخشی از منابعی که باید صرف تولید می‌شد صرف بازارگردانی سهام شد و این خبر خوشی برای ناشر نبود؛ امیدواریم با تغییر بخشنامه‌ها و انعطاف در قوانین و به کارگیری ابزارهای متوقف مانده شاهد تعامل بیشتر بازار سرمایه و صنعت بخصوص صنعت پیشران پتروشیمی باشیم که نتیجه آن به نفع توسعه کشور و رفاه مردم است.

برچسب ها: پتروشیمی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی