تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
نیشکر و سازمان جنگل‌ها توافق کردند؛

انجام مطالعات تکمیلی در کانون‌های ریزگرد خوزستان بر پایه بیابان‌زدایی اقتصادی

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از توافق برای تکمیل مطالعات اجرایی طرح امکان‌سنجی استفاده از ز هاب‌های نیشکر برای تولید محصولات کشاورزی در کانون‌های ریزگرد جنوب غرب اهواز خبر داد.

کد خبر: ۱۲۳۲۳۸
۱۱:۴۸ - ۰۷ اسفند ۱۴۰۰

انجام مطالعات تکمیلی در کانون‌های ریزگرد خوزستان بر پایه بیابان‌زدایی اقتصادی

به گزارش دیدارنیوز خوزستان |دکتر مسعود منصور،اعلام کرد، با مدیران نیشکر توافق شد که مطالعات تکمیلی در کانون‌های ریزگرد و بیابان زای یک و دو استان انجام شود تا ان شاء الله به یک طرح اجرایی مناسب برسیم.

وی افزود: همچنین توافق شد که توسعه نیشکر در اراضی ای که فعلاً در اختیار آن هست، در فاز اول ۲ هزار هکتار جنگل کاری با هدف زراعت چوب انجام دهد و ان شاء الله با همت مدیرعامل پرتلاش نیشکر این امر محقق شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی این توافقات صورت گرفته را مثبت ارزیابی کرد و گفت، با مطالعات و تهیه طرح اجرایی کانون‌های بیابان زای استان را مهار کنیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: با اجرای طرح درختکاری ۲ هزار هکتاری از سوی نیشکر که به تدریج توسعه و افزایش می‌یابد هم به سرانه فضای سبز استان و هم به صنایع چوب و کاغذ و هم تثبیت خاک و جلوگیری از بیابانی شدن عرصه‌ها کمک می‌کند.

منصور با اشاره به نقش مهم نیشکر در جلوگیری از بیابان زایی تأکید کرد، قطعاً نقش توسعه نیشکر در عرصه‌های تحت بهره‌برداری خود و این اقدامات ذکرشده در راستای مسئولیت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی و نهادهای غیردولتی در توسعه، حفظ و احیای منابع طبیعی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی