تیتر امروز

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

کانادا از دور اول تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه خبر داد

بعد از اقدام آمریکا و چند متحد این کشور، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا از اعمال نخستین دور از تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه خبر داد.

کد خبر: ۱۲۲۸۸۸
۰۸:۳۷ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰

کانادا از دور اول تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه خبر داد

دیدارنیوز: نخست وزیر کانادا در ادامه واکنش به اصطلاح هماهنگ غرب به اقدامات اخیر روسیه در قبال اوکراین، از اعمال نخستین دور از تحریم‌ها علیه مسکو خبر داد.

به نقل از رویترز، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا از اعمال نخستین دور از تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه خبر داد.

این در حالی است که آلمان، انگلیس، آمریکا، اتحادیه اروپا و ژاپن هم در واکنش به اقدام مسکو مبنی بر به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری شرق اوکراین، اقدام مشابهی انجام دادند.

ترودو مدعی شد که دولت اتاوا تعامل اقتصادی با جمهوری‌های خودخوانده لوهانسک و دونتسک را ممنوع می‌کند و خرید اوراق قرضه دولتی روسیه نیز از این پس ممنوع خواهد بود.

همچنین اعضای مجلس دومای روسیه هم که به استقلال این دو منطقه رای دادند، مشمول تحریم‌های کانادا می‌شوند.

نکته جالب درباره تحریم‌های آمریکا و شرکایش این است که به صورت درجه بندی شده و بسته به گام‌های بعدی روسیه در قبال اوکراین اعمال می‌شود.

این درحالی است که وقتی در ماه میلادی ژانویه، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در لفاظی علیه روسیه، کلیت تهاجم نظامی به یکی از متحدانش را درجه بندی کرد، بسیار برآشفتند تا آنجا که کاخ سفید مجبور شد برای لاپوشانی مواضع بایدن به جمله تکراری «سو برداشت شده است»، استناد کند.

او گفته بود اگر روسیه به خاک اوکراین تجاوز کند، بسته به ابعاد آن، پاسخگو خواهیم بود و اگر تهاجم جزئی باشد با متحدان مان درباره نوع واکنش رایزنی خواهیم کرد.

این درحالی است که مسکو می‌گوید تحریم‌های محور غرب موضوع تازه‌ای نیست و روسیه می‌داند چگونه از پس مقابله با آن‌ها برآید.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی