تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
آخرین قول خاندان قاضی‌زاده هاشمی یادمان نرفته

آه! کجایی عادل؟

لکنت و همراهی میثاقی مقابل نماینده مجلس به عنوان جایگاه قدرت را بگذارید کنار دعوایی که عادل با چند نماینده مجلس در برنامه نود داشت. همان موقعی که چند نماینده زرنگ می‌خواستند با انتقال امتیاز تیم‌های تهرانی به شهرستان برای خودشان رای بخرند. عادل موفق نشد همه آن‌ها را بازدارد، چون اساسا کار رسانه تقابل نیست ولی لااقل پته همه‌شان را ریخت روی آب.

کد خبر: ۱۲۲۸۸۴
۰۸:۰۷ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰

آه! کجایی عادل؟

دیدارنیوز: این روز‌ها که بحث عزل رییس فدراسیون فوتبال داغ است بیشتر از همه جای خالی عادل فردوسی‌پور احساس می‌شود. او که این روز‌ها ویدئوی گفت‌وگویش با شهاب عزیزی‌خادم زمانی که عضو هیات‌رییسه بود وایرال شده.

ویدئویی که نشان می‌دهد عادل چطور سمج می‌ایستد پای سوالش تا بالاخره عزیزی‌خادم که آن موقع ناشناس بود به تخلفش اقرار کند. شاید اگر امروز فردوسی‌پور و برنامه نودی وجود داشت هواداران لااقل فهمیده بودند پشت پرده عزل عزیزی‌خادم چیست.

دوشنبه شب احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس و عضو فراکسیون ورزش آمد به برنامه فوتبال برتر و جلوی میثاقی نشست تا در مورد اتفاقات فوتبال حرف بزند. قاضی‌زاده مدت‌هاست در مورد همه مسائل فوتبالی کشور اظهارنظر و به قول خودش افشاگری کرده، اما هنوز هیچ کس نمی‌داند نتایج این اقدامات چه بوده است.

کسی نمی‌داند و میثاقی هم نه علاقه‌ای به پرسیدنش داشت و نه احتمالا توانایی‌اش را. وقتی این نماینده مجلس گفت ما جلوی کلی قرارداد فسادزادی دیگر را در فوتبال و سایر رشته‌ها گرفتیم نپرسید لطفا یک مورد آن را اشاره کنید. نپرسید چطور این کار را کردید؟ نپرسید پس این همه قرارداد فسادزای دیگر از کجا آمده؟ وقتی قاضی‌زاده‌هاشمی با لبخند و خونسردی در مورد تهدید تعلیق فدراسیون به خاطر تصویب نشدن اساسنامه گفت ان‌شالله بحث تصویب اساسنامه می‌رود در کمیسیون تخصصی و آنجا مرکز پژوهش‌های مجلس نظر می‌دهد و بعد می‌آید به صحن و... نپرسید پس یک سال است که چه کار می‌کنید؟ نگفت کارشناسان و رسانه‌ها و اهالی فوتبال در این یک سال خواهش کردند از مجلس که تکلیف اساسنامه مشخص شود، اما شما هیچ اقدامی انجام ندادید و در نهایت با همین حربه در فدراسیون دست به تسویه‌حساب زدید.

لکنت و همراهی میثاقی مقابل نماینده مجلس به عنوان جایگاه قدرت را بگذارید کنار دعوایی که عادل با چند نماینده مجلس در برنامه نود داشت. همان موقعی که چند نماینده زرنگ می‌خواستند با انتقال امتیاز تیم‌های تهرانی به شهرستان برای خودشان رای بخرند. عادل موفق نشد همه آن‌ها را بازدارد، چون اساسا کار رسانه تقابل نیست ولی لااقل پته همه‌شان را ریخت روی آب. احتمالا بخشی از خانه‌نشینی عادل هم به خاطر همان کار‌ها بود و مجری جدید خوب فهمیده نباید با چه کسانی سرشاخ شد. برای همین به جای پرسش و مطالبه‌گری فقط سر تکان می‌دهد و حتی در جا‌هایی خودش چند تا چیز می‌گذارد روی حرف نماینده مجلس در تایید اتفافاتی که در فدراسیون فوتبال رخ داده. همین آقایی که در برنامه هفته پیش با قاطعیت می‌گفت هیچ اتفاقی در فدراسیون فوتبال رخ نخواهد داد و عزلی در کار نخواهد بود.

قاضی‌زاده هاشمی گفت در هفته گذشته چندین رسانه با او تماس گرفته‌اند تا در مورد مسائل پرس‌وجو کنند، اما او ترجیح داده «به برنامه فوتبال برتر» بیاید. چرا؟ آیا دلیلی غیر از این دارد که نماینده مجلس علاقه‌ای ندارد به جایی برود که سوالات سخت در انتظارش است؟ مثلا این پرسش که نقش مجلس در عزل عزیزی خادم چه بود؟ اینکه چرا باید تعداد زیادی نطق در صحن علنی مجلس علیه فدراسیون فوتبال به صورت هدفمند انجام شود در حالی که تصویب اساسنامه فدراسیون حتی وارد کمیسیون تخصصی مربوطه نشده؟ اینکه عصبانیت آقای راستینه و فروردین از مدیران فدراسیون چه تاثیری در برکناری عزیزی‌خادم داشت؟ اینکه به نماینده مجلس چه ربطی دارد تیم ملی فوتبال زنان می‌خواهد به اردوی خارجی برود؟ اینکه چرا مجلس مقابل باند‌های خارج از فوتبال که در حال مهره‌چینی هستند نمی‌ایستد؟ نه! این سوالات پرسیده نمی‌شود، چون سخت است. قاضی‌زاده‌هاشمی هم جایی نمی‌رود که این سوالات از او پرسیده شود. اگر به جای میثاقی، عادل مجری برنامه فوتبال برتر بود قاضی‌زاده به این برنامه هم نمی‌آمد.

قاضی‌زاده فقط قول می‌دهد که مشکلات حل خواهد شد. او فقط قول می‌دهد که خطری فوتبال ایران را تهدید نمی‌کند. قولی شبیه به قولی که برادرش در انتخابات ریاست‌جمهوری به مردم داد که سه روزه مشکل بورس را حل می‌کنیم!

گزارش از علی ولی‌اللهی

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی