تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
جلسه فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل

هشدار آمریکا به روسیه؛ پوتین به دنبال بهانه برای حمله جدید به اوکراین است

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل اعلام کرد اقدامات روسیه درباره اوکراین جهان را تهدید می‌کند. او گفت که اعلان روسیه چیزی جز یک نمایش نیست که هدفش ایجاد بهانه برای حمله جدید به اوکراین است.

کد خبر: ۱۲۲۷۴۰
۰۷:۳۳ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰

هشدار آمریکا به روسیه؛ پوتین به دنبال بهانه برای حمله جدید به اوکراین است

دیدارنیوز: سفیر آمریکا در سازمان ملل در جلسه فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین گفت که عواقب اقدامات روسیه در اوکراین، اروپا و سراسر جهان "جدی" خواهد بود و در صورت حمله روسیه به اوکراین، تلفات انسانی به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل ضمن اعلام حمایت خود از برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت گفت: شورای امنیت باید از روسیه بخواهد که به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین که یکی از کشور‌های عضو سازمان ملل است، احترام بگذارد. "

وی افزود: "اعلان روسیه چیزی جز یک نمایش نیست که هدفش ایجاد بهانه برای حمله جدید به اوکراین است. "

گرینفیلد گفت که عواقب اقدامات روسیه در سراسر اوکراین، اروپا و جهان "جدی" خواهد بود و در صورت حمله روسیه به اوکراین، تلفات انسانی به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی دستور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای استقرار نیرو‌های حافظ صلح در شرق اوکراین را "مزخرف" خواند.

در مقابل نماینده روسیه در شورای امنیت گفت: مواضع بین المللی حاکی از آن است که به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک از سوی روسیه اقدامی "غافلگیرانه" است، اما این درست نیست.

نماینده روسیه افزود که جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک در سال ۲۰۱۵ استقلال خود را اعلام کردند و ما آن‌ها را تنها امروز به رسمیت شناختیم.

وی با بیان اینکه وضعیت در شرق اوکراین "بدتر" شده و شاهد بمباران مناطق مسکونی در لوهانسک و دونتسک بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: به دلیل بمباران اوکراینی حدود ۶۰ هزار نفر از دونباس به روسیه گریخته‌اند.

وی تاکید کرد که وظیفه روسیه برای حفاظت از غیرنظامیان روسیه در اوکراین مهمتر از تهدید‌های کشور‌های غربی است.

نماینده اوکراین در شورای امنیت نیز به نوبه خود گفت که آن‌ها خواستار برگزاری این نشست اضطراری برای جلب توجه به تصمیم "غیرقانونی" رئیس جمهور روسیه شدند.

وی افزود که مرز‌های اوکراین بدون توجه به اقدامات اعلام شده از سوی روسیه بدون تغییر بوده و خواهد ماند.

یک مقام عالی رتبه سازمان ملل هم از استقرار نیرو‌های روسیه در شرق اوکراین برای "مأموریت حفظ صلح" ابراز تاسف کرد و هشدار داد که خطر "درگیری در مقیاس بزرگ" وجود دارد و باید از این امر اجتناب شود.

رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی، پیش از نشست اضطراری شورای امنیت درباره اوکراین تاکید کرد که سازمان ملل از استقلال، وحدت و تمامیت ارضی اوکراین در مرز‌های به رسمیت شناخته شده بین‌المللی حمایت می‌کند.

رسانه‌های خبری نیمه شب سه شنبه از آغاز نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل که به درخواست اوکراین، آمریکا، اتحادیه اروپا و مکزیک نشستی درباره اوضاع اوکراین و تصمیم پوتین مبنی بر به رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک برگزار شده خبر دادند.

پیشتر دیپلمات‌ها به خبرگزاری فرانسه گفتند که اعضای غربی شورای امنیت سازمان ملل درخواست یک جلسه اضطراری برای بحث درباره تصمیم روسیه در به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک از اوکراین را دادند.

دوشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت شناخت.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی