تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

تبدیل شدن پارک علم و فناوری خوزستان به بنگاه اقتصادی/جوانان نخبه خوزستان به دلیل عدم حمایت مهاجرت می‌کنند

مدیر عامل شرکت مشاوران مراکز داده سرزمین ابری ارائه وام‌های با بهره بالا در پارک علم و فناوری خوزستان و تبدیل شدن آن به یک بنگاه اقتصادی بجای پرداختن به مسائل دیگر را از دلایل ضعیف بودن پارک خوزستان در میان دیگر استان‌های کشور دانست و خواستار حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و جوانان نخبه برای جلوگیری از خروج آن‌ها از استان و کشور شد.

کد خبر: ۱۲۲۷۳۴
۲۰:۵۹ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰

علی حیدری فرد مدیر عامل شرکت مشاوران مراکز داده سرزمین ابری از شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری در گفتگو با دیدار نیوز خوزستان گفت: در سال ۹۷ با یک نفر نیرو کار خود را در حوزه تخصصی و دانش محوری امنیت و فناوری اطلاعات شروع کرده و در حال حاضر بیش از ۴۰ نیروی تمام وقت در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در این چهار سال با فعالیت‌های دانش محوری توانستیم در حوزه نرم افزاری و سخت افزاری به تولید محصول‌های جدید دست پیدا کنیم که به زودی وارد فاز دانش بنیانی خواهیم شد.

مدیر عامل شرکت مشاوران مراکز داده سرزمین ابری ادامه داد: متاسفانه پارک علم و فناوری در خوزستان بسیار ضعیف عمل می‌کند و عملاً به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شده؛ بنگاهی که وام‌هایی با بهره حدود ۱۴ درصد ارائه می‌دهد که نام بهره را به اسم‌هایی از جمله نظارت برطرح و نظایر آن تغییر داده تا شاید پشت آن‌ها، نام حمایت را بر این وام‌ها بگذارد.

وی گفت: همچنین در زمینه قیمت گذاری املاک اجاره برای شرکت‌های فناور مقایسه با بنگاه‌های املاک را ملاک قیمت گذاری قرار داده که قطعاً نام حمایت برای چنین خدمات ضعیفی زیبنده نیست.

حیدری‌فرد بیان کرد: در خصوص مدیریت پارک‌های فناوری در سطح استان و کشوری در ۲ مصاحبه‌ای که سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری و کاظمی نژاد رئیس پارک علم و فناوری با رسانه‌ها داشته‌اند می‌توان به راحتی آفت ضعف پارک علم و فناوری خوزستان را پیدا کرد.

وی تصریح کرد: ستاری پارک علم و فناوری خوزستان را یکی از ضعیف‌ترین پارک‌های کشور می‌داند، ولی در بیان دلیل مشخص است که وی شناخت زیادی نسبت به ظرفیت‌های این استان ندارند و از خیل نخبگان، کارآفرینان و جوانان فعال استان بی‌خبر بوده و تصود می‌کنند همه جوانان این خطه منتظر استخدام در شرکت نفت هستند.

مدیر عامل شرکت مشاوران مراکز داده سرزمین ابری در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: در صورتی که چنین نیست و این جوانان و سرمایه‌های استان به دلیل نبود امکانات کافی و عدم حمایت به تهران و یا خارج از کشور مهاجرت می‌کنند.

وی خاطر نشان‌کرد: همچنین مشکل بزرگتر از آن را می‌توان عدم شناخت کاظمی نژاد رئیس پارک علم و فناوری دانست، چرا که وی تصور می‌کنند از پارک‌های برتر کشور هستند و شاید فعالیت بیشتر در پارک این استان را جزء نیاز‌ها ندانند.

حیدری فرد در پایان گفت: همین ۲ دلیل برای نشان «یکی از ضعیف‌ترین پارک‌های کشور» برای پارک خوزستان کافی بوده و اگر این عدم شناخت نسبت به جوانان استان و جایگاه پارک علم و فناوری خوزستان برای مدیران مربوطه روشن شود می‌توانند گام‌های بلندی در جهت رفع این محرومیت‌ها بردارند تا جوانان این استان برای کارآفرینی نیاز به مهاجرت به بیرون از استان نداشته باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی