تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
مرادمند و یزدانی می‌توانند بازی کنند؟

سربازهای استقلال، تهدید یا فرصت!

استقلال با مشکل سربازی مرادمند و یزدانی دو تن از مدافعان ثابت تیمش دست و پنجه نرم می کند. حتی شایعه شد فرهاد مجیدی گفته در صورتی که این دو بازیکن از استقلال جدا شوند استعفا خواهد داد.

کد خبر: ۱۲۲۷۳۲
۱۸:۰۳ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰

سربازهای استقلال، تهدید یا فرصت!

دیدارنیوز ـ شقایق آسیایی: استقلال در دوره بیست و یکم لیگ برتر موفق شده بعد از چند سال ناکامی در دفاع، با اجرای سیستم سه دفاع شناور و تنها با ۶ گل خورده، عنوان بهترین خط دفاع لیگ را به خودش اختصاص دهد .

در این سیستم، بازیکنان دفاع باید با بازی تک ضرب موقعیت را از مهاجمان حریف بگیرند که با یک نگاه اجمالی به نمره هایی که سایت کارشناسی متریکا به مرادمند و یزدانی در هجده هفته گذشته داده مشخص می‌شود که این زوج خط دفاعی موفق شده‌اند به خوبی از عهده این ماموریت برآیند و هر زمان بازیکنان دیگر نظیر چشمی یا دانشگر به جای آنها در ترکیب قرار گرفته‌اند به خاطر حرکات پا به توپ اضافی، در این ماموریت موفق نبودند. نمونه کار آنها نیز در دیدار مقابل ذوب آهن اتفاق افتاد که خطاهای فراوان پشت ۱۸ و در نتیجه تقدیم موقعیت به تیم حریف بارها دیده شد.

از طرفی به نظر می‌رسد در نیم فصل پیگیری باشگاه استقلال برای به تعویق انداختن سربازی این دو بازیکن مثمر‌ثمر بوده چرا که مربیان از خط دفاع مطمئن بوده و حتی به جذب بازیکنان در پست دیگر نظیر هافبک روی آوردند.

حضور مرادمند و یزدانی در استقلال قانونی است

از ماه‌ها پیش مسئولین استقلال می دانستند که مرادمند و یزدانی اول اسفند سرباز می شوند و باید خودشان را به نظام وظیفه برای حضور در تیم‌های نظامی نظیر فجر و ملوان معرفی کنند.

از طرفی گفته می شود باشگاه استقلال همزمان خواهان پیگیر امتیاز سرباز قهرمان برای این دو بازیکن بوده و حتی نامه‌ای را به نظام وظیفه فرستاده تا سربازی این بازیکنان تا پایان فصل به تعویق بیفتد.

فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال درباره وضعیت سربازی دو بازیکن این تیم گفت: از ماه‌ها پیش ظرفیت‌های قانونی را پیش بینی کردیم تا  محمد حسین مرادمند و  سیاوش یزدانی در استقلال بمانند. محمودزاده  مسئول کمیته نقل و انتقالات هم گفته بازیکنانی که در تیم‌های غیرنظامی فعالیت دارند در نهایت می‌توانند زمان اعزام  به خدمت سربازی را با  هماهنگی نیرو‌های مسلح به تعویق بیندازد.

آیا مرادمند و یزدانی سرباز قهرمان هستند؟

از رسول باختر وکیل ورزشی در این مورد سوال کردیم او با اشاره به اینکه چه کسانی شامل این قانون سرباز قهرمان می شوند، گفت: «در آیین نامه اجرایی قانون سربازی به بازیکنانی سرباز قهرمان گفته می شود که در قهرمانی تیم‌شان در رقابت‌های المپیک و جام جهانی افتخار آفرین بوده‌اند، اطلاق می شود. البته اخیرا با توجه به این که به دست آوردن چنین پیش‌نیازی در فوتبال بسیار سخت است، ماده ای به به این قانون افزوده شد.»

او ادامه داد: «طبق ماده ۲ این آیین نامه هر کسی که به هر طریقی مثل بازیکن، کادر فنی و یا جایگاه دیگر توانسته باشد افتخاری کسب کند شامل این قانون می‌شود.»

سرباز قهرمان است

استقلالی‌ها مدعی هستند که مرادمند و یزدانی هر دو به اردوی تیم ملی دعوت شدند و یزدانی هم در دیدار آخر تیم ملی مقابل عراق دقایقی با پیراهن تیم ملی بازی کرده است. پس با استناد به این قانون و با توجه به اینکه این دو بازیکن «سرباز قهرمان» محسوب می‌شوند، می توانند در استقلال حضور داشته باشند. البته این حضور باید با تایید ستاد کل نیروهای مسلح باشد که تا امروز با توجه به پیگیری های سردار آجورلو و معاون حقوقی باشگاه نتیجه نداده است.

سربازهای استقلال، تهدید یا فرصت!

فشار روانی روی استقلال و مجیدی

استقلال در هفته نوزدهم مقابل فجر به میدان خواهد رفت و نظامی بودن این تیم و اصرار به جدایی مرادمند و یزدانی، به حساسیت‌ها در این زمینه دامن زده است.

از طرفی پرسپولیسی‌ها به عنوان رقیب سنتی استقلال که در جدول تنها با اختلاف سه امتیاز در تعقیب آبی‌ها هستند، با اشاره به جدایی نورالهی و امید علیشاه از پرسپولیس در لیگ شانزدهم، معتقدند مرادمند و یزدانی نیز با توجه به شرایط موجود باید از استقلال جدا شوند.

نورالهی و عالیشاه که آن موقع بازیکنان ثابت پرسپولیس بودند، چند روز پیش از دیدار با تراکتورسازی با مدیریت وقت سردار آجورلو و مربیگری امیر قلعه نویی، در پی طوفان رسانه‌ای در نهایت مجبور شدند پرسپولیس را که در کورس قهرمانی بود ترک کنند و در میان اندوه برانکو و بدرقه اشکبار هواداران به باشگاه تراکتور بپیوندند.

حالا تمام این مسائل باعث شده تا در آستانه دیدار استقلال و فجر در روز چهارشنبه، فرهاد مجیدی در جمع بازیکنانش در استقلال تهدید کند که اگر دو بازیکن موٍرش در خط دفاع از استقلال گرفته شود او از سمت خودش استعفا خواهد داد! گرچه این خبر تایید نشده اما نمی‌توان شدت ناراحتی و فشار روحی ناشی از این اتفاق را بر سرمربی و تیم استقلال کتمان کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی