تیتر امروز

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
مکرون با پوتین صحبت می‌کند

تلاش فرانسه برای جلوگیری از وقوع جنگ در اوکراین

یک مقام دولت فرانسه می‌گوید امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه نهایت تلاش خود را به کار بسته است تا از یک درگیری بزرگ در اوکراین جلوگیری کند.

کد خبر: ۱۲۲۴۹۷
۰۹:۲۷ - ۰۱ اسفند ۱۴۰۰

تلاش فرانسه برای جلوگیری از وقوع جنگ در اوکراین

دیدارنیوز: یک مقام ریاست جمهوری فرانسه بعد از صحبت‌های امانوئل مکرون با همتای اوکراینی خود گفت که رهبر الیزه در حال انجام آخرین تلاش‌های خود برای جلوگیری از وقوع یک درگیری تمام عیار در اوکراین است.

به نقل از خبرگزاری تاس، این مقام دولت فرانسه گفت: امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه نهایت تلاش خود را به کار بسته است تا از یک درگیری بزرگ در اوکراین جلوگیری کند. او حاضر است برای ثبات و صلح گام‌های جدیدی بردارد و هیچگونه ماموریت جدیدی را بعید نمی‌داند.

او افزود: با این حال احتمال خشونت جدید فزاینده همچنان بالاست.

به گفته این مقام ریاست جمهوری فرانسه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به مکرون اطمینان خاطر داد که "او به تحریکات در امتداد خط تماس در دونباس پاسخ نخواهد داد. "

این مقام گفت: اگر روسیه بخواهد، به اندازه کافی نیرو برای حمله به اوکراین جمع کرده است. یک کمپین نظامی علیه اوکراین، ممکن است جنگ را به قلب اروپا بکشاند.

قرار است ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برای پنجمین بار در سال جدید میلادی با مکرون تلفنی گفتگو کند. سخنگوی کرملین گفت که این مذاکرات برای ۲۰ فوریه (امروز) برنامه‌ریزی شده است. خبرگزاری فرانسه به نقل از ریاست جمهوری فرانسه گزارش داد که مکرون می‌خواهد درباره تشدید اوضاع اوکراین با همتای روس خود رایزنی کند.

اوضاع در امتداد خط تماس در شرق اوکراین از صبح ۱۷ فوریه به شدت تغییر کرده است. دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوهانسک با انفجار‌هایی که به شلیک خمپاره‌های نیرو‌های دولتی کی‌یف نسبت داده می‌شود، مواجه شده‌اند. این انفجار‌ها به برخی از تاسیسات غیرنظامی آسیب رسانده است.

روز جمعه رهبران دونتسک و لوهانسک تخلیه سکنه این دو منطقه به سمت روسیه را اعلام کرده و به افزایش تهدید و خصومت‌ها اشاره داشتند. منابع محلی بامداد امروز یکشنبه هم از شنیده شدن صدای انفجار‌های متعدد در مرکز شهر دونتسک در شرق اوکراین خبر دادند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی