تیتر امروز

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه: بابک زنجانی، نام بزرگی است که بسیاری افراد پشت او پنهان شده‌اند/ آینده ثابت خواهد کرد روس‌ها در جنگ دوازده روزه به اسرائیل کمک کردند/ واژه دشمن را از تندروها بگیرید، دچار لکنت خواهند شد/ کسانی که مردم را مشغول ناکجاآباد کردند، خودشان در سعادت‌آباد خانه می‌ساختند!
بایسته‌های تهران در عرصه سیاست داخلی و خارجی در دوره پساجنگ با رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه: بابک زنجانی، نام بزرگی است که بسیاری افراد پشت او پنهان شده‌اند/ آینده ثابت خواهد کرد روس‌ها در جنگ دوازده روزه به اسرائیل کمک کردند/ واژه دشمن را از تندروها بگیرید، دچار لکنت خواهند شد/ کسانی که مردم را مشغول ناکجاآباد کردند، خودشان در سعادت‌آباد خانه می‌ساختند!

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، تحلیلگر ارشد مسائل بین‌الملل، استاد دانشگاه و رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم، مهمان یکی دیگر از برنامه‌های «میدان پاستور» بود. دیدار در این برنامه با این استاد دانشگاه...
رای منفی ایران به قطعنامه تشکيل کشور فلسطین!/ پزشکیان و عراقچی در قطر/ توافق ایران و آژانس با تائید شورای عالی امنیت ملی
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

رای منفی ایران به قطعنامه تشکيل کشور فلسطین!/ پزشکیان و عراقچی در قطر/ توافق ایران و آژانس با تائید شورای عالی امنیت ملی

این صد و شانزدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مهدی خورشیدی: ایران نیاز به یک دنگ شیائوپینگ دارد/ اقتصاد کشور با تغییر وزیر و رئیس جمهور درست نمی‌شود/ روحانی سایه جنگ را از سر مردم کم کرد
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «تیتر» با یک جامعه شناس

مهدی خورشیدی: ایران نیاز به یک دنگ شیائوپینگ دارد/ اقتصاد کشور با تغییر وزیر و رئیس جمهور درست نمی‌شود/ روحانی سایه جنگ را از سر مردم کم کرد

«تیتر» در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان دکتر مهدی خورشیدی جامعه شناس و پژوهشگر حوزه توسعه بود؛ او در این گفت‌و‌گو تاکید کرد اگر همت مردم نبود امروز سعید جلیلی رئیس جمهور بود نه مسعود پزشکیان.

توضیحات متا درباره دنیای تبلیغات آیند/ فناوری واقعیت ترکیبی چیست؟

شرکت «متا پلتفرمز» مالک فیسبوک به آژانس‌های تبلیغاتی گفته است که فناوری که دنیای مجازی و دنیای فیزیکی را با یکدیگر ادغام می‌کند، می‌تواند در چند سال آینده برای مصرف‌کنندگان به واقعیت تبدیل شود.

کد خبر: ۱۲۲۴۲۲
۱۳:۵۷ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

توضیحات متا درباره دنیای تبلیغات آیند

دیدارنیوز ـ به نقل از خبرگزاری رویترز، فناوری واقعیت ترکیبی (Mixed reality یا MR) می‌تواند به فردی که هدست MR به سر دارد، اجازه دهد تا از یک شیء دنیای واقعی برای تحریک یک واکنش دنیای مجازی، مانند ضربه زدن به یک شخصیت بازی ویدیویی با چوب بیس‌بال واقعی استفاده کند.

این یکی از سه نوع فناوری واقعیت توسعه‌یافته است که بیشتر با متاورس مرتبط است. واقعیت افزوده با بازی‌های موبایلی مانند Pokemon Go وجود دارد، اما بازیکنان نمی‌توانند با یک جسم فیزیکی بر دنیای دیجیتال تأثیر بگذارند. هدست‌های واقعیت مجازی، مانند Oculus متا، کاربران را در یک دنیای کاملا مجازی غوطه‌ور می‌کند که در آن می‌توانند با محیط تعامل داشته باشند.

یکی از مدیران آژانس‌های تبلیغاتی گفت که نظرات متا در یک تماس زوم با این آژانس‌ها در روز پنج‌شنبه منتشر شد که قرار بود به تبلیغ‌کنندگان در درک بهتر متاورس کمک کند. این اولین میزگرد متا با آژانس‌ها در مورد متاورس بود.

تخمین واقعیت ترکیبی که چند سال با آن فاصله دارد، جزئیات بیشتری را در جدول زمانی ساخت متاورس به ارمغان می‌آورد، ایده آینده‌نگری که از شبکه‌ای از جهان‌های مجازی که می‌توان از دستگاه‌های مختلف به آن دسترسی داشت، ساخته شده است. متا می‌گوید ساخت آن ممکن است یک دهه طول بکشد.

برخی از هدست‌های واقعیت ترکیبی در دسترس هستند، اما هنوز برای مصرف‌کنندگان عمومی طراحی نشده‌اند. HoloLens ۲ مایکروسافت که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد، با قیمت ۳۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد و برای استفاده در محل کار طراحی شده است.

در کنفرانس سالانه Connect در ماه اکتبر، متا، پروژه کامبریا (Project Cambria) را معرفی کرد؛ هدستی که دارای قابلیت‌های واقعیت ترکیبی و شامل ردیابی چهره و چشم است. انتظار می‌رود این هدست در سال جاری عرضه شود.

مدیر آژانس تبلیغاتی گفت: «در این بین، متا به تبلیغ‌کنندگان توصیه می‌کرد تا با تبلیغات واقعیت افزوده، مانند فیلتر‌های عکس و ویدیو که تصاویر دیجیتال را روی دنیای واقعی قرار می‌دهند، وضعیت را آزمایش کنند.»

متا گفت که برند‌ها می‌توانند با تولیدکنندگان محتوا در تبلیغات واقعیت افزوده شریک شوند یا از این فناوری برای آزمایش لباس مجازی استفاده کنند.

تبلیغ‌کنندگان همچنین به دنبال جزئیاتی در مورد چگونگی اندازه‌گیری اثربخشی تبلیغات در متاورس هستند و می‌پرسند: «برای پولم چه چیزی به‌دست می‌آورم؟»

برچسب ها: علم و فناوری
ارسال نظرات
امروز چهارشنبه ۲۶ شهريور
امروز چهارشنبه ۲۶ شهريور
امروز چهارشنبه ۲۶ شهريور
امروز چهارشنبه ۲۶ شهريور