تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

تولد یکی از نادرترین حیوانات جهان در دزفول/ شیر سفید تازه متولد شده زنده می‌ماند؟

مسئول باغ وحش دزفول گفت: یک قلاده شیر سفید که از گونه‌های کمیاب است در باغ وحش دزفول متولد شد.

کد خبر: ۱۲۲۳۴۶
۰۸:۵۵ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

تولد یکی از نادرترین حیوانات جهان در دزفول

دیدارنیوز ـ احمد نوروز زاده گفت: شیر ماده این باغ وحش در زایمان اول یک توله شیر سفید به دنیا آورده است.

به گفته او حدود یک هفته از تولد یک قلاده شیر سفید می‌گذرد و او حالا زیر نظر دامپزشک قراردارد و به همراه مادرش جهت تغذیه از شیر مادر در یک اتاق نگهداری می‌شود، بعد از یک ماهه شدن نیز به صورت دستی تغذیه می‌شود.

مسئول باغ وحش دزفول می‌گوید: شیر سفید، یک گربه نادر در آفریقای جنوبی است و در صورت زنده ماندن این توله بسیار ارزشمند است.

او گفت: هم اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا بازدید از باغ وحش کاهش یافته است و هر حیوانی در شرایط با سطح اضطراب کمتر می‌تواند زایمان راحت تری را تجربه کند.

شیر سفید از کمیاب‌ترین حیوانات جهان است.

پیشتر نیز دو قلاده شیر سفید در باغ وحش هویزه متولد شدند که یکی از آن‌ها از سوی مادر به دلیل تفاوت ظاهری کشته و دیگری نیز علی رغم آنکه تحت نظر پزشک بود، تلف شد.

پارک وحش دزفول تنها حیات وحش در استان خوزستان است که در شمال شهرستان دزفول در کنار رودخانه دز با مجوز رسمی سازمان حفاظت محیط زیست احداث شده است.

مساحت این محیط ۸ هکتار است و بیش از دو هزار گونه از پرندگان و سایر جانوران از قبیل خرس، شیر، قرقاول، گرگ و روباه، گوزن، شیر، پلنگ و راکون و… در این پارک وحش وجود دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی