تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

بلیت فروشی برای بازدید از فضا شروع شد؛ ناقابل ۴۵۰ هزار دلار

شرکت "ویرجین گلکتیک" امروز، بار دیگر فروش بلیت برای سفر به فضا را از سر گرفت. ویرجین گلکتیک در نوامبر سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که ۷۰۰ مشتری دارد و قصد دارد سفر‌های تجاری ارسال آن‌ها به فضا را اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز کند.

کد خبر: ۱۲۲۲۴۲
۱۵:۲۲ - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰

بلیت فروشی برای بازدید از فضا شروع شد؛ ناقابل ۴۵۰ هزار دلار

دیدارنیوز ـ به نقل از اسپیس، این شرکت در روز سه‌شنبه اعلام کرد که به طور موقت لیست انتظار برای مشتریان سفر تجاری به فضا را باز می‌کند. کمترین مبلغ برای بیعانه ۱۵۰ هزار دلار و قیمت کامل یک بلیت ۴۵۰ هزار دلار است.

ویرجین گلکتیک در نوامبر سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که ۷۰۰ مشتری دارد و قصد دارد سفر‌های تجاری ارسال آن‌ها به فضا را اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز کند و تا آن زمان می‌خواهد این تعداد را به هزار نفر برساند. به نظر می‌رسد که این شرکت به جدول زمانی خود پایبند است.

"مایکل کولگلازیر" (Michael Colglazier)، مدیرعامل ویرجین گلکتیک در بیانیه‌ای گفت: ما در ویرجین گلکتیک باور داریم که فضا تحول آفرین است. ما قصد داریم تا پیش از آغاز سفر‌های تجاری در اواخر سال ۲۰۲۲ هزار مسافر آماده پرواز داشته باشیم و همانطور که عملیات‌های منظم را آغاز می‌کنیم و ناوگان خود را گسترش می‌دهیم، پایه و اساسی فوق‌العاده قوی بنا کنیم.

به طور کلی حدود ۷۰۰ نفر از جمله "ایلان ماسک" تاکنون یک صندلی برای پرواز با شرکت "ویرجین گلکتیک" رزرو کرده‌اند.

این شرکت امیدوار است قبل از شروع سفر‌های تجاری خود که به تازگی دوباره آن را تا فصل پایانی سال ۲۰۲۲ به تعویق انداخته است، ۱۰۰۰ بلیت بفروشد.

بلیت فروشی برای بازدید از فضا شروع شد؛ ناقابل ۴۵۰ هزار دلار

بلیت فروشی از امروز چهارشنبه آغاز شد و برای عموم آزاد است. مشخص نیست بلیت فروشی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و ویرجین گلکتیک هنوز زمان پایان آن را مشخص نکرده است.

این اولین بلیت فروشی این شرکت نیست. برای مثال ویرجین گلکتیک در اوت ۲۰۲۱ درست یک ماه پس از اولین پرواز فضایی این شرکت با حضور بنیانگذار آن، ریچارد برانسون، به طور موقت فروش بلیت را با افزایش قیمت بازگشایی کرد. پیش از آن امکان خرید صندلی با ۲۵۰ هزار دلار وجود داشت، اما این مبلغ به ۴۵۰ هزار دلار تغییر کرد. "ریچارد برانسون" بنیان‌گذار شرکت فضایی "ویرجین گلکتیک" ۱۱ ژوئیه به همراه پنج فرد دیگر که تمامی آن‌ها از کارمندان شرکت او بودند، در قالب اولین پرواز فضایی سرنشین‌دار تجاری به فضا رفتند. پس از آن "ریچارد برانسون" به اولین میلیاردری تبدیل شد که با فضاپیمایی که خودش در ساخت آن نقش داشته، به فضا رفته است.

این پرواز ۹ روز قبل از اینکه "جف بزوس" بنیان‌گذار شرکت "بلو اوریجین" (Blue Origin) نیز این سفر را تجربه کند، صورت گرفت.

ویرجین گلکتیک یک هواپیمای فضایی به نام وی‌اس‌اس یونیتی (VSS Unity) دارد که زیر بال‌های هواپیمایی به نام "وی‌ام‌اس ایو" (VMS Eve) قرار می‌گیرد. هنگامی که این دو به ارتفاع ۱۵ هزار متری می‌رسند هواپیمای فضایی "وی‌اس‌اس یونیتی" آزاد می‌شود و با نیروی موتور موشک خود به فضای زیر مداری پرواز می‌کند.

این هواپیمای فضایی می‌تواند شش مسافر و دو خلبان را در خود جای دهد. این افراد برای دقایقی بی‌وزنی را تجربه خواهند کرد و زمین را از منظر فضا خواهند دید.

برچسب ها: نجوم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی