تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

این گیاه کم کالری است، اما سرشار از ویتامین A و C

مژده زارعی، کارشناس گیاهان دارویی گفت: شوید تازه کالری بسیار کمی دارد، اما منبع فوق‌العاده‌ای از چندین ویتامین و ماده معدنی ضروری ازجمله ویتامین ث، منگنز و ویتامین A به شمار می‌رود.

کد خبر: ۱۲۱۹۴۳
۱۱:۰۲ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

شوید کم کالری است اما سرشار از ویتامین A و C

دیدارنیوز ـ مژده زارعی، کارشناس گیاهان دارویی اظهار کرد: شوید از دیرباز تاکنون به‌عنوان سبزی و ادویه مصرف فراوانی داشته و به همین علت آن‌را به منظور طعم دهی به غذا‌های مختلف نیز به کار می‌برند، اما ویژگی‌های منحصر به فرد آن تنها محدود به مصارف آشپزی نیست و به طور سنتی برای درمان یک سری از بیماری‌ها مانند مشکلات گوارشی، کولیک نوزادان و بوی بدن دهان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: شوید تازه کالری بسیار کمی دارد، اما منبع فوق‌العاده‌ای از چندین ویتامین و ماده معدنی ضروری ازجمله ویتامین ث، منگنز و ویتامین A به شمار می‌رود، خود ویتامین A یک ماده مغذی ضروری مهم برای کمک به حفظ بینایی و حمایت از سلامت سیستم ایمنی بدن است.

زارعی با اشاره به این‌که این گیاه در عین حال منبع خوبی از منگنز است، عنوان کرد: هرچند بدن انسان به مقادیر بسیار کمی از آن نیاز دارد، اما منگنز برای عملکرد طبیعی مغز، سیستم عصبی و متابولسیم قند و چربی حیاتی است.

این کارشناس گیاهان دارویی با اشاره به این‌که دانه‌های شوید نیز مزایای تغذیه‌ای مشابهی را به خود اختصاص می‌دهند، بیان کرد: شوید غنی از آنتی‌اکسیدان‌هاست که مصرف مواد غذایی و مکمل‌های آن مستقیماً به کاهش التهاب و پیشگیری یا حتی درمان برخی از اختلالات خاص مانند امراض قلبی- عروقی، آلزایمر، آرتریت روماتوئید و برخی از انواع سرطان کمک می‌کند.

وی با اشاره به این‌که شوید کاهنده چربی، قندخون و پیشگیری از امراض قلبی- عروقی است، عنوان کرد: سطح بالای چربی و قندخون به ویژه به صورت مزمن بسیار نگران کننده است و این وضعیت به بیماری‌های قلبی عروقی، مسدود شدن عروق خونی، مقاومت به انسولین، سندرم متابولیک و دیابت نوع ۲ منجر می‌شود.

زارعی با اشاره به این‌که شوید یکی‌از مؤثرترین گیاهان در راستای کمک به کاهش چربی و قند خون محسوب می‌شود و مورد تأیید پزشکان سراسر جهان است، افزود: مصرف روزانه دوز‌های کنترل شده از عصاره شوید توانست به طرز معنی‌داری قند خون ناشتا و سطح چربی در بیماران را کاهش دهد.

این کارشناس گیاهان دارویی تصریح کرد: از سایر سایر فواید بالقوه شوید می‌توان به خصوصیات آنتی باکتریال، سلامت استخوانی و کرامپ‌های قاعدگی اشاره کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی