تیتر امروز

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی:موضوع حجاب از سال های اول انقلاب مطرح بوده است/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

۱۵۶ طرح صنعتی و پروژه عمرانی در سه شهرک صنعتی اهواز افتتاح و کلنگ زنی شد

کد خبر: ۱۲۱۹۰۱
۲۳:۵۲ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰

۱۵۶ طرح صنعتی و پروژه عمرانی در سه شهرک صنعتی اهواز افتتاح و کلنگ زنی شد

علي رسوليان روز يكشنبه در دومين روز سفر به استان خوزستان، ۱۵۶ طرح صنعتی و پروژه عمرانی را در سه شهرک صنعتی شماره 3، 4 و 5 اهواز افتتاح و كلنگ آغاز عمليات اجرايي آن‌ها را به زمين زد.

با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، ۱۵۶ طرح صنعتی و پروژه عمرانی در سه شهرک صنعتی اهواز افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش  دیدارنیوز خوزستان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان خوزستان : علي رسوليان روز يكشنبه در دومين روز سفر به استان خوزستان، ۱۵۶ طرح صنعتی و پروژه عمرانی را در سه شهرک صنعتی شماره 3، 4 و 5 اهواز افتتاح و كلنگ آغاز عمليات اجرايي آن‌ها را به زمين زد.

افتتاح طرح توسعه واحد صنعتی "بهسازان جنوب" تولید کننده انواع شیرآلات فشار قوی نفت و گاز با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ نفر در شهرک صنعتی شماره 3 اهواز، افتتاح واحد صنعتي "قطعه سازان صدرا" با سرمایه گذاری 2۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ نفر، واحد صنعتي "تجهيزات فناوران سيمن تك" با سرمایه گذاری 2۰۰ میلیارد ریال و اشتغال 10 نفر و همچنين بهره برداري از 63 واحد صنعتی ديگر با سرمایه گذاري 2 هزار و 310 میلیارد ریال و اشتغال 414 نفر در شهرک صنعتی شماره 4 اهواز، از جمله طرح‌هاي صنعتي است كه به مناسبت چهل و سومين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي به مدار توليد در استان خوزستان پيوسته‌اند.

همچنين پروژه عملیات تكميل خیابان سازی و شبكه دفع آب‌های سطحی با اعتبار 72.43 میلیارد ریال، شبکه مخابرات با اعتبار 1.91 میلیارد ریال، سامانه اعلام حریق، سامانه صوتی پیشرفته و شبکه فیبر و VOIP ساختمان مركز خدمات فناوري و كسب و كار با اعتبار 23.9 میلیارد ریال و ۸۲ واحد کارگاهی با اعتبار یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال امروز در شهرک صنعتی شماره 4 اهواز افتتاح و به بهره برداري رسيدند.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با حضور در شهرك صنعتي شماره 5 اهواز،‌ كلنگ آغاز عملیات اجرایی پروژه راه دسترسی به اين شهرک صنعتي را پس از سال‌ها پیگیری و رفع موانع، با اعتبار 273.5 میلیارد ریال و پروژه احداث ساختمان اداري و آتش نشانی را با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال به زمين زد.

افتتاح پروژه‌ زیرسازي و آسفالت بخشی از خیابان‌هاي اين شهرك صنعتي با اعتبار 223.9 میلیارد ریال، پروژه احداث بخشی از شبکه برق فشار متوسط با اعتبار 249.6 میلیارد ریال و پروژه احداث مخزن بتنی 1300 مترمکعبی و شبکه آب با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، از پروژه‌هاي عمراني بودند كه در شهرک صنعتی شماره 5 اهواز بهره برداري شدند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنين در جريان حضور در شهرک‌هاي صنعتی اهواز، از نمایشگاه دائمی نهضت ساخت داخل و کلینیک کسب و کار استان خوزستان مستقر در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار اهواز و واحد توليدي "فولاد آتیه خاورمیانه" نيز بازديد كرد.

رسوليان در اين بازدیدها، ضمن گفت‌وگو با مشاوران كسب و كار و همچنين مدیران و كارگران اين واحد صنعتي و توليدي، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، روند فعاليت و مهمترین مسائل و مشکلات آن‌ها‌ قرار گرفت و براي رفع موانع پيش روي فضاي كسب و كار و سرمايه گذاري در اين شهرك‌هاي صنعتي دستورات لازم را صادر كرد.

واحد صنعتي "فولاد آتیه خاورمیانه" که با سرمایه ‌گذاری 25 هزار میلیارد ریال در زمینی به مساحت 300 هزار مترمربع در شهرك صنعتی شماره 5 اهواز احداث و در سال 1395 به بهره برداری رسیده است، ظرفيت تولید 960 هزار تن ورق فولادي و 450 هزار تن میل گرد در سال را دارد و براي يك هزار و 20 نفر به‌صورت مستقيم و دو هزار و 700 نفر به‌طور غيرمستقيم اشتغالزايي نموده است.

اين واحد توليدي سالانه 100 ميليون دلار ورق فولادي و ميل گرد را نيز به كشورهاي هدف بازار خود صادر مي‌كند.

*۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به شهرک‌های صنعتی خوزستان اختصاص یافت*

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بهره ‌برداری از طرح‌های صنعتی و پروژه‌هاي عمرانی شهرک‌های صنعتی اهواز در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال امسال برای تأمین زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی خوزستان درنظر گرفته شده است.

علی رسولیان افزود: زیرساخت‌های مناسبی در شهرک‌های صنعتی خوزستان وجود دارد و اگر در بخش‌هایی نواقصی وجود دارد، این نواقص به سرعت تکمیل خواهد شد.

وی اضافه كرد: همه در تلاش هستند تا مشکلاتی که در بحث‌هاي زیرساختی همچون آب، برق و ... در این شهرک‌های صنعتی وجود دارد، برطرف شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم، افزایش ظرفیت تولید و احیاء واحدهای صنعتي راکد است.

رسولیان خاطرنشان كرد: از دستگاه‌های خدمات رسان، از جمله راه و شهرسازی درخواست داریم تا به حل مشکلات و ایجاد زیرساخت‌های این شهرک‌ها کمک کنند تا بتوانیم زمین مورد نیاز را برای فعالیت بنگاه‌های اقتصادی فراهم کنیم.

وي با اشاره به برنامه‌های کمک به کسب و کارهای کوچک و شرکت‌های دانش بنیان در شهرك‌هاي صنعتي اظهار داشت: در سطح کشور برنامه داریم تا یک هزار واحد کارگاهی را تکمیل کنیم و در این زمینه تا کنون بیش از ۸۰۰ واحد ساخته شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت يادآور شد: در استان خوزستان با همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی، برای ساخت ۱۵۰ واحد کارگاهی برنامه ریزی شده است که امروز ۶۳ واحد کارگاهی در شهرک‌هاي صنعتي شماره ۳ و ۴ اهواز به بهره ‌برداری رسید.

رسوليان ابراز امیدواری كرد نهضت ایجاد واحدهای کارگاهی کوچک به‌ویژه در مناطق محروم توسعه و تداوم پیدا کند.

وي با بیان این‌که واحدهای صنعتي و توليدي زیادی با کمک فعالان بخش خصوصی به بهره ‌برداری رسیده است، افزود: سطح علمی و دانش شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی رو به افزایش است و فعالیت آن‌ها درحال جایگزین شدن به‌جای کالاهای وارداتی است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: این واحدها کالاهای باکیفیتی را تولید می‌کنند و بخش‌های تحقیق و توسعه بسیار خوبی دارند که به این مسأله کمک ویژه‌ای می‌کند.

رسوليان با بيان اين‌كه یکی از سیاست‌های دولت سیزدهم، افزایش ظرفیت تولید و احیاء واحدهای صنعتي راکد است، ادامه داد: کار بررسی و شناسایی واحدهای راکد در سطح کشور انجام شده است و خوشبختانه کل واحدهای راکد در حوزه صنعت شناسایی شده‌اند.

وي بيان كرد: امسال تا کنون با کمک بخش‌های مختلف از جمله كارگروه‌های تسهیل و رفع موانع توليد استان‌ها و بانک‌ها موفق شدیم یک هزار و ۷۵۰ واحد صنعتي راکد را احیاء کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ابراز امیدواری كرد با برنامه ریزی‌هاي انجام شده برای پروژه افزایش ظرفيت تولید و احیاء واحدهای راکد، بخش زيادي از ظرفيت صنعتي كشور به چرخه توليد بازگردند.

شهرك صنعتي شماره 3 اهواز دارای 161 هکتار مساحت است که 98 هکتار آن زمین صنعتی و 160 هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرك صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز، تلفن و تصفيه خانه فاضلاب برخوردار است و 298 قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت 102 هکتار در آن منعقد شده است.

182 واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرك صنعتی نیز با سرمایه گذاری 13 هزار و 806 میلیارد ریال برای سه هزار و 375 نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

همچنين شهرك صنعتي شماره 4 اهواز دارای 19 هکتار مساحت است که 14 هکتار آن زمین صنعتی و 6 هکتار آن دارای سند تفکیکی است.

این شهرك صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن برخوردار است و 323 قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت 9 هکتار در آن منعقد شده است.

160 واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرك صنعتی نیز با سرمایه گذاری يك هزار و 831 میلیارد ریال برای يك هزار و 657 نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

در شهرك صنعتي شماره 4 اهواز همچنين تا پيش از اين 182 واحد كارگاهي تكميل، 338 واحد واگذار و 174 واحد با اشتغالزايي براي يك هزار و 641 نفر به بهره برداري رسيده است.

شهرك صنعتي شماره 5 اهواز نيز دارای 678 هکتار مساحت است که 171 هکتار آن زمین صنعتی است.

این شهرك صنعتی از امکانات زیربنایی آب، برق، گاز و تلفن برخوردار است و 135 قرارداد حق انتفاع و بهره برداری با سرمایه گذاران به مساحت 96 هکتار در آن منعقد شده است.

5 واحد تولیدی به بهره برداری رسیده در این شهرك صنعتی نیز با سرمایه گذاری يك هزار و 299 میلیارد ریال برای 265 نفر فرصت شغلی فراهم کرده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی