تیتر امروز

تقی آزاد ارمکی: رئیس جمهور باید تنش زدایی کند/ جامعه به اجبار مسیر خودش را پیش می‌برد/ وظیفه دولت‌ها ساخت مسکن نیست
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

تقی آزاد ارمکی: رئیس جمهور باید تنش زدایی کند/ جامعه به اجبار مسیر خودش را پیش می‌برد/ وظیفه دولت‌ها ساخت مسکن نیست

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان تقی آزاد ارمکی، جامعه شناس و استاد دانشگاه بود، او در این گفت‌وگو که پیش از اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها انجام شد، شرایط کنونی جامعه را در مواجه...
تبعات جنگ غزه: مردم ایران به سلاح هسته‌ای گرایش پیدا کرده‌اند
از چشم جهان (۱۵۵)

تبعات جنگ غزه: مردم ایران به سلاح هسته‌ای گرایش پیدا کرده‌اند

حمید بهرامی، تحلیل‌گر مستقل در حوزه روابط بین‌الملل در مطلبی در رسانه میدل ایست مانیتور، به تبعات جنگ غزه و گرایش مردم ایران به سلاح هسته‌ای اشاره کرده که با ترجمه حمید رضا بابایی در دیدارنیوز...
انتخابات ۸ تیر؛ رئیس ستاد جلیلی: قصد عقب‌نشینی نداریم/ حضور ظریف در ستاد پزشکیان تکذیب شد
انتخابات ریاست جمهوری و روز مناظره‌ها (بروز رسانی می‌شود)

انتخابات ۸ تیر؛ رئیس ستاد جلیلی: قصد عقب‌نشینی نداریم/ حضور ظریف در ستاد پزشکیان تکذیب شد

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،...

جاسوسی «سیا» از شهروندان آمریکایی بدون نظارت کنگره

دو سناتور آمریکایی در نامه‌ای که روز گذشته منتشر شده است، اعلام کردند که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) در حال اجرای یک برنامه محرمانه با هدف جمع آوری حجم عظیمی از داده‌ها از مردم این کشور است که آن را از نظارت کنگره نیز مخفی نگاه داشته است.

کد خبر: ۱۲۱۶۳۶
۱۱:۰۳ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

جاسوسی «سیا» از شهروندان آمریکایی بدون نظارت کنگره

دیدارنیوز: انتشار نامه دو سناتور کنگره آمریکا به نهاد‌های اطلاعاتی این کشور، از فعالیت‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در جاسوسی از شهروندان آمریکایی بدون نظارت کنگره پرده برداشت.

به نقل از رویترز، دو سناتور آمریکایی در نامه‌ای که روز گذشته منتشر شده است، اعلام کردند که آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) (CIA) در حال اجرای یک برنامه محرمانه با هدف جمع آوری حجم عظیمی از داده‌ها از مردم این کشور است که آن را از نظارت کنگره نیز مخفی نگاه داشته است.

«ران وایدن» سناتور ایالت اورگان و «مارتین هاینریک» سناتور ایالت نیومکزیکو در نامه‌ای که تاریخ آن به ۱۳ آوریل سال گذشته بر می‌گردد، به مقامات ارشد اطلاعاتی ایالات متحده هشدار دادند که این برنامه نامشخصِ جمع آوری انبوه اطلاعات کاملاً خارج از چارچوب قوانین کنگره عمل می‌کند.

دموکرات‌های کنگره نیز گفتند که حتی قانونگذاران کمیته اطلاعات سنا تا زمان انتشار گزارش محرمانه مقامات نظارتی اطلاعاتی ایالات متحده در مارس ۲۰۲۱ از ماهیت این برنامه بی اطلاع بودند.

نامه مذکور به «آوریل هاینس» مدیر اطلاعات ملی و «ویلیام برنز» مدیر سیا، تا حدی ویرایش شده و فاقد چندین جزئیات کلیدی، به ویژه ماهیت برنامه سیا و نوع داده‌های جمع آوری شده بود. در عوض در آن به مجموعه‌ای از اسناد تازه از طبقه بندی خارج شده از سازمان دیده بان اطلاعاتی ایالات متحده موسوم به هیئت نظارت بر حریم خصوصی و آزادی‌های مدنی اشاره کرده است.

در بیانیه ۱۰ فوریه ۲۰۲۲ سیا که همراه با مطالب طبقه بندی شده منتشر شد، آمده است که مقامات این آژانس موظفند «اقدامات معقولی را برای محدود کردن اطلاعات جمع آوری شده به مواردی که برای دستیابی به هدف مجموعه ضروری است، انجام دهند».

این بیانیه می‌افزاید که حفاظت از حریم خصوصی «در این رویه‌های اساسی تعبیه شده است».

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی