تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

سازمان‌ها و نهادینه شدن دروغ

اینکه در جامعه انسانی صداقت و شفافیت چه تاثیراتی در سلامت و آرامش اجتماعی دارد نکته‌ای است که می‌توان اهمیت و اعتبار آنرا در وضعیت مقابل آن یعنی میزان تشویش و تخریب ناشی از دروغ و دروغگویی ارزیابی...

آمادگی توکیو برای عرضه گاز طبیعی مایع به اروپا

رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند که توکیو آماده است تا در صورت تشدید اوضاع بر سر بحران اوکراین و متعاقب آن اختلال در تحویل گاز روسیه به اروپا، گاز طبیعی مایع (LNG) به کشور‌های اروپایی عرضه کند.

کد خبر: ۱۲۱۴۶۳
۱۲:۳۹ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

آمادگی توکیو برای عرضه گاز طبیعی مایع به اروپا

دیدارنیوز: منابع ژاپنی از آمادگی توکیو برای ارسال گاز طبیعی مایع به اروپا در صورت بالا گرفتن تنش‌ها بین روسیه و غرب و متعاقب آن قطع شدن گاز صادراتی مسکو به این قاره، خبر دادند.

به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های ژاپنی امروز چهارشنبه گزارش دادند که توکیو آماده است تا در صورت تشدید اوضاع بر سر بحران اوکراین و متعاقب آن اختلال در تحویل گاز روسیه به اروپا، گاز طبیعی مایع (LNG) به کشور‌های اروپایی عرضه کند.

طبق اعلام منابع ژاپنی، انتظار می‌رود که بیانیه‌ای رسمی در این باره در اواخر امروز چهارشنبه منتشر شود. ژاپن در نظر دارد قبل از عرضه گاز به کشور‌های اروپایی از ذخایر کافی این منبع انرژی برای خود اطمینان حاصل کند. حجم و زمان تحویل در این رابطه مشخص نشده است.

این در حالی است که پیشتر آمریکا به دست به دامن قطر برای تامین گاز اروپا در صورت وقوع هرگونه برخورد احتمالی با روسیه شده بود.

پیشتر نیز مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داده بود که این اتحادیه در حال مذاکره با ایالات متحده و همچنین قطر و آذربایجان است تا در صورتی که روسیه تصمیم به قطع یا توقف عرضه گاز بگیرد، تأمین گاز در اروپا با مشکل مواجه نشود.

غربی‌ها و در رأس آن‌ها آمریکا، روسیه را به آماده شدن برای تهاجمی همه جانبه به اوکراین متهم می‌کنند. کرملین، اما با رد این اتهامات می‌گوید که این آمریکا و ناتو هستند که مسبب اصلی ایجاد تنش‌ها در شرق اروپا محسوب می‌شوند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی