تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

تعطیلات پایان هفته زمان خوبی برای سفر به شمال و شمال‌غرب کشور نیست

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرد که تعطیلات پایان هفته زمان مناسبی برای سفر به استان‌های شمالی و شمال‌غربی کشور نیست.

کد خبر: ۱۲۱۴۶۲
۱۲:۳۹ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

تعطیلات پایان هفته زمان خوبی برای سفر به شمال و شمال‌غرب کشور نیست

دیدارنیوز ـ سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی از وضعیت جوی کشو در روز‌های پنجشنبه و جمعه گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی از روز پنجشنبه این هفته ۲۱ بهمن تا روز دوشنبه ۲۵ بهمن بارش برف و باران، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما در اکثر استان‌های کشور پیش بینی شده است. از این رو شرایط مناسبی در پایان این هفته برای مسافرت در جاد‌های کشور خصوصا در استان‌های شمالی و غربی کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در جاده‌های کشور به علت برودت و بارش باران و برف و وزش باد شدید شرایط متفاوتی ایجاد می‌شود، گفت: در این شرایط توصیه پلیس پرهیز از سفر‌های غیرضروری است. همچنین در صورت ضرورت حتما رانندگان باید با پیش بینی و آمادگی لازم در جاده قرار گیرند. اطمینان از سالم بودن سیستم بخاری و برف پاکن ها، چراغ‌ها، مه شکن و همراه داشتن زنجیر چرخ از جمله این موارد است.

به گفته رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی، برای جاده‌های استان‌های ساحلی جنوبی نیز پیش بینی شده که شدت وزش باد باعث بروز پدیده گرد و غبار و کاهش میدان دید رانندگان خواهد شد.

شیرانی اضافه کرد: در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده ها، رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین‌تر از سرعت درج شده بر روی تابلو‌های مسیر است، رانندگی کنند.

وی درباره دلایل تصادفات رانندگی در هفته جاری نیز گفت: در بررسی تصادفات مهمه چند روز گذشته در جاده ها، تخلف سبقت غیرمجاز و تجاوز به چپ از خط وسط راه از مهمترین علل حوادث بوده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی