تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

هشدار مصرف استامینوفن در مبتلایان به فشارخون

متخصصان علوم پزشکی در اسکاتلند نسبت به مصرف طولانی مدت داروی استامینوفن در مبتلایان به فشار خون بالا هشدار داده‌اند.

کد خبر: ۱۲۱۳۶۵
۱۵:۲۱ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
هشدار مصرف استامینوفن در مبتلایان به فشارخون
دیدارنیوز ـ نتایج این مطالعه نشان داد افراد مبتلا به فشار خون بالا که از داروی استامینوفن با تجویز پزشک مصرف می‌کنند، ممکن است خطر حمله قلبی و سکته مغزی را در خود افزایش دهند.
متخصصان اسکاتلندی تاکید دارند پزشکان باید به خطرات و مزایایی که مصرف این دارو در طولانی مدت برای بیماران دارد، دقت داشته باشند.
هرچند، به گفته متخصصان، مصرف این قرص مسکن برای پایین آوردن تب و درمان سردرد بی خطر است.
همچنین برخی از متخصصان بر این باورند که برای تایید این یافته‌ها لازم است تحقیقات بیشتری روی تعداد بالاتری از افراد و در بازه زمانی طولانی تری انجام شود.
در سراسر جهان استامینوفن به عنوان یک درمان کوتاه مدت برای تسکین درد استفاده می‌شود، همچنین برای کنترل درد مزمن تجویز می‌شود، هرچند شواهد کمی از فواید مصرف طولانی مدت این دارو وجود دارد.
در این بررسی ۱۱۰ بیمار شرکت داشتند که دو سوم از آنان به دلیل ابتلا به فشار خون بالا دارو مصرف می‌کردند. در جریان انجام تحقیقات تعدادی از این افراد برای مدت دو هفته، چهار بار در روز قرص استامینوفن استفاده کردند. همچنین برای مدت دو هفته از شبه دارو مصرف کردند.
به نقل از شبکه خبری بی بی سی، بررسی‌ها نشان داد که داروی استامینوفن عارضه فشار خون را که یکی از مهم‌ترین عوامل خطرزا در بروز حمله قلبی و سکته مغزی است، بسیار بیشتر از شبه دارو افزایش می‌دهد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: سلامتی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی