تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

قانون حمل و استفاده از «سلاح» کارآمد می‌شود

ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره جلسه اعضای این کمیسیون با مسئولان مربوطه برای اصلاح قانون حمل و استفاده از سلاح توسط ضابطان قضایی توضیحاتی ارایه کرد.

کد خبر: ۱۲۱۲۰۷
۱۴:۰۸ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

قانون سلاح

دیدارنیوز: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس جلسه اعضای این کمیسیون با مسئولان مربوطه برای اصلاح قانون حمل و استفاده از سلاح توسط ضابطان قضایی را تشریح کرد.

ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در توضیح جلسه ویژه کمیسیون متبوعش، اظهار کرد: رسیدگی به طرح اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط مأمورین نیرو‌های مسلح در موارد ضروری در دستورکار اعضای کمسیون قرار داشت که در این جلسه با حضور مسئولان مربوطه درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: قانون سابق محدودیت‌هایی را برای بکارگیرنده سلاح توسط نیرو‌های مسلح در مواقع ضروری ایجاد کرده بود که با توجه به حوادث اخیر در این جلسه درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه این جلسه ویژه به دلیل اتفاقی که در شیراز و حمله به نیرو‌های فرماندهی انتظامی رخ داده بود، برگزار شد، ادامه داد: در این جلسه تلاش کردیم تا با حضور مسئولان مربوطه به نیاز‌های جدید نیروی انتظامی توجه و بر طرف شود.

عزیزی با تاکید بر اینکه ۶ ماه پیش طرح اصلاح قانون بکارگیری سلاح توسط مأمورین نیرو‌های مسلح در موارد ضروری را بررسی و تصویب کرد، گفت: در این طرح قانون به کارگیری سلاح اصلاح شد، اما با توجه به اینکه این طرح یک شوری بود در نوبت بررسی صحن مجلس قرار گرفت به دلیل ازدیاد طرح‌ها و لوایح تا کنون در دستورکار جلسه علنی مجلس قرار نگرفته است.

وی اضافه کرد: به دلیل اتفاق اخیر و نکته نظرات دستگاه‌های انتظامی و ضابطین قضایی به منظور اصلاح مصوبه قبلی اعضا و رسیدگی، کمیسیون امنیت ملی جلسه‌ای ویژه برگزار و لایحه پیشنهادی دولت بررسی شد.

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه در جلسات کمیسیون امنیت ملی قانون حمل اسحله برای ضابطان قضایی با توجه به شرایط امروز جامعه و نظر دستگاه‌های مربوطه اصلاح خواهد شد، گفت: لزوماً یک مامور بخواهد از سلاح استفاده کند باید از سه مولفه حمایت قانون، حمایت قضایی و حمایت سازمان متبوع مطمئن شود، که باید در قانون این اطمینان را برای مامور فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: احتمالاً رسیدگی به این قانون چند جلسه‌ای در کمیسیون امنیت ملی زمان خواهد برد تا قانون حمل و استفاده از سلاح کارآمد و به روز شود.

عزیزی تاکید کرد:پس از تصویب قانون در کمیسیون این طرح با قید ۲ فوریت تقدیم هیئت رئیسه خواهد شد تا در دستورکار جلسه علنی قرار گیرد.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی