تیتر امروز

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
چادرها برپا شد؛ مطالبات روی زمین ماند
گزارش تکمیلی دیدارنیوز سه روز بعد از حریق گسترده امامزاده ابراهیم

چادرها برپا شد؛ مطالبات روی زمین ماند

دیدارنیوز در گفت‌وگو با یکی از ساکنین بومی امامزاده ابراهیم از حال و هوای این روزهای منطقه آتش گرفته پرسیده؛ که می‌خوانید.

تشدید کنترل‌های کرونایی در سفر‌های دریایی

حسین عباس نژاد، سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که اقدمات کنترلی و پیشگیرانه کرونایی برای حوزه حمل‌ونقل دریایی تشدید شده است و از مردم می‌خواهیم در وضعیتی که شیوع سویه جدید ویروس کرونا به نام امیکرون در کشور بیشتر شده است از انجام سفر‌های غیر ضرور دریایی خودداری کنند.

کد خبر: ۱۲۱۱۷۶
۱۲:۰۵ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰

تشدید کنترل‌های کرونایی در سفر‌های دریایی

دیدارنیوز ـ حسین عباس نژاد، سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در سفر‌های دریایی و در حوزه دریایی و بندری تشدید شده است به گونه‌ای که در زمینه ورود و خروج کشتی‌ها و کروی شناور‌ها و خدمه به ویژه آن‌هایی که از کشور‌هایی با ریسک بالا می‌آمدند کنترل‌های لازم را بر اساس پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا انجام داده و می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته و با وجود گسترش واکسیناسیون و کاهش آمار‌های ابتلاء و مرگ و میر نظارت‌ها و اقدامات پیشگیرانه خودمان را قطع نکردیم و ادامه دادیم، افزود: از زمانی که سویه جدید کرونا به نام امیکرون وارد کشور شد و به پیک ششم وارد شدیم، مجدادا ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط جدیدی را اعلام کرد که بر اساس آن علاوه بر اینکه کنترل‌های قبلی را تشدید کردیم، شرایط جدید برای شناور‌های ورودی و خروجی اعمال شد.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در زمینه مسافری و گردشگری هم کنترل‌های لازم انجام می‌شود و منتظریم ببینیم در ادامه شرایط چگونه پیش خواهد رفت و نهایتا ستاد ملی مقابله با کرونا چه تصمیماتی خواهد گرقت و کاملا تابع آن هستیم.

عباس‌نژاد در پاسخ به سوالی درباره اینکه در دوران شیوع کرونای امیکرون چه پروتکل‌ها و اقدامات سختگیرانه جدیدی در حوزه حمل و نقل دریایی اجرایی می‌شود، گفت: در این حوزه سامانه امید در حال راه‌اندازی است که بر اساس آن سیستمی را که در دیگر شقوق حمل و نقل نیز در حال راه‌اندازی است، در حوزه حمل و نقل دریایی طی هفته‌های آتی به صورت کامل به اجرا در خواهد آمد که حرکت جدیدی است.

وی با اشاره به ممنوعیت سفر برای افراد مشکوک و مبتلا به کرونا، اضافه کرد: اگر مسافری بخواهد از طریق دریا سفری را انجام دهد آیا نباید تست مثبت PCR به نام او در سامانه ثبت شده باشد چرا که از سفر این مسافر جلوگیری خواهد شد، البته پیش این شرایط به گونه‌ای بود که از همه تست گرفته می‌شد و آن‌هایی که تست مثبت داشته باشند یا علائم داشته باشد، نمی‌تواند با حمل و نقل دریایی به سفر برود.

سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در شرایط کلی سفر‌های دریایی در مقاطعی از دی ماه و ایام تعطیل اخیر افزایش یافته بود، اما شیوع ویروس امیکرون سبب شد تا سفر‌های دریایی به حالت معمول دربیاید و کاهش پیدا کند و از تب و تاب گذشته افتاده است.

همچنین درباره آخرین وضعیت سفر‌های دریایی خارجی اعلام کرد: طی روز‌های گذشته سفر دریایی از بندر باهنر به بندر شارجه راه‌اندازی شده است، اما این سفر‌ها با تشدید اقدامات کنترلی و بهداشتی برای مسافران ورودی و خروجی انجام شده و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد و از همه مردم می‌خواهیم به ما کمک کنند و با همکاری مردم به وضعیتی برسیم که در ایام نوروز پذیرای مسافران بیشتری در بخش دریایی باشیم. در این زمینه از مردم می‌خواهیم از سفر‌های غیر ضرور دریایی جلوگیری کنند تا به ثبات و شرایط بهتری برسیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سازمان بنادر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی