تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...

سیگنال دلار به بورس؛ سقوط ۲۲ هزار و ۴۴۷ واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس امروز با کاهش ۲۲ هزار و ۴۴۷ واحدی به یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید. این روز‌ها بازار سرمایه با چشم انداز مثبتی همراه نیست و از همین رو امروز بالاخره بازار بعد از گذراندن چندین روز مثبت به طور چشمگیری به اخبار منتشر شده درباره مذاکرات و کاهش نرخ ارز واکنش نشان داد.

کد خبر: ۱۲۱۰۹۵
۱۵:۴۳ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰

سیگنال دلار به بورس

دیدارنیوز ـ امروز یکشنبه (۱۷ بهمن ۱۴۰۰) شاخص کل بورس امروز با کاهش ۲۲ هزار و ۴۴۷ واحدی به یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید.

گفتنی است از دیروز که گزارش‌هایی مبنی بر تسهیل مذاکره آمریکا با ایران در پی لغو برخی تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران و احتمال احیای برجام منتشر شده است، بازار‌ها به آن واکنش نشان داده اند. دیروز در حالی برخی سهم‌ها مانند سهام بانکی و بیمه‌ای با انتشار این خبر‌ها مثبت شدند، اما شاخص کل کمی بیشتر از سه هزار واحد رشد کرد ر حالی که شاخص هم وزن منفی بود.

پیش بینی سهامداران مبنی بر قطعی شدن توافق و احیای برجام، کاهش قیمت دلار و در نتیجه آن کاهش تورم است که به صورت مستقیم بر بازار بورس اثر می‌گذارد و آن را منفی می‌کند. از همین رو اخبار امروز از خروج چشمگیر پول حقیقی از بازار حکایت دارد و نشان می‌دهد که سهامداران اعتمادی به این بازار ندارند. هرچندایمان رئیسی، کارشناس بازار‌های مالی در این باره به تجارت نیوز گفته است که صنایع خوردویی و بانکی با توجه به اخبار خوبی که از مذاکرات می‌رسد می‌توانند لیدر بازار باشند.

اما شاخص کل (هم‌وزن) منفی بود و با ۶ هزار و ۲۰۹ واحد کاهش به ۳۲۶ هزار و ۴۹۹ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بازار سرمایه ۳۴۸ هزار و ۵۶۹ معامله به ارزش ۳ هزار و ۹۹۴ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نماد‌های پارسان، فولاد، وغدیر، شبندر، شپنا، فملی و نوری بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. همچنین امروز نماد‌های وصندوق، وپارس و قرن بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

اما امروز شاخص فرابورس با کاهش حدود ۲۴۷ واحدی به ۱۷ هزار و ۳۷۶ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۱۹۰ هزار و ۶۱۱معامله بود.

امروز نماد‌های آریا، زاگرس، شگویا، شاوان صبا و فرابورس بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص فرابورس داشتند. همچنین نماد‌های بپاس، توسن و بمپنا نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

سهامداران عدالت بخوانند | شرط پرداخت سود سهام عدالت به سهامداران اعلام شد
حقیقی‌ها چقدر از بازار خارج کردند؟
همچنین به گزارش اقتصاد آنلاین، افراد حقیقی امروز هزار و ۴۱۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام فولاد مبارکه اصفهان بود.

امروز حقوقی‌ها حدود هزار و ۴۱۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۸۵۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۵۶درصد یعنی دو هزار و ۱۵۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۳۷درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «فرآورده‌های نفتی» و «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «استخراج زغال سنگ» و «منسوجات» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «فولاد»، «فملی» و «شبندر» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وسرمد»، «مفاخر» و «قرن» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت فولاد مبارکه اصفهان معادل ۲۶۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بیمه سرمد با برتری ۱۲میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در هشت نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۳۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۳۸۰میلیارد تومان بود.

برچسب ها: بورس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی