تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

کارشناس مسائل آمریکا: عدم صدور روادید برای «ورزشکاران» مبنای حقوقی ندارد

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: وقتی ورزشکاران یک کشور در سطح جهان شناخته شده اند و جزو هیچ گروه و دسته‌ای نیستند که دنیا آن‌ها را به عنوان تروریست شناسایی کند، هیچ‌گونه مبنای حقوقی برای عدم صدور روادید برای ورزشکاران کشورمان وجود ندارد.

کد خبر: ۱۲۱۰۹۴
۱۵:۳۹ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰

کارشناس مسائل آمریکا

دیدارنیوز: کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به صادر نشدن روادید برخی اعضای تیم ملی کشتی ایران توسط آمریکا، گفت: زمانیکه ورزشکاران یک کشور در سطح جهان شناخته شده‌اند، هیچ‌گونه مبنای حقوقی برای عدم صدور روادید برای آن‌ها وجود ندارد.

محمدعلی شفیعی، با اشاره به صدور روادید برخی اعضای تیم ملی کشتی ایران توسط آمریکا، گفت: این وضعیتی است که از قبل هم وجود داشته است و از زمان روی کار آمدن ترامپ و با اجرای قانون muslim ban (ممنوعیت علیه مسلمانان) و قانون تراول بن، ممنوعیتی برای سفر تعدادی از کشور‌های مسلمان اجرا کردند که ایران هم شامل همین کشور‌ها می‌شد.

این کارشناس مسائل آمریکا ادامه داد: مشخصا این اتفاقی هم که الان افتاده است، در همان راستاست. یعنی محدودیت‌هایی که در آن زمان وضع شده بود، برداشته نشده است. البته اعلام شد که بعد از روی کار آمدن بایدن این قانون برداشته خواهد شد، اما امروز می‌بینیم که برای سفر ورزشکاران ما روادید صادر نمی‌شود و آن وعده‌ها در حد شعار باقی مانده است.

وی تصریح کرد: گروه‌های حقوقی و حقوق بشری در آمریکا و دنیا در همان زمان که این قانون تصویب شد، به طور مکرر در مورد این صحبت کردند که بدون بررسی پیشینه این افراد و فقط به خاطر ملیت آن‌ها و تضاد سیاسی با آن کشور، این قانون تصویب شده است و مبنای حقوقی خاصی ندارد.

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه اگر این افراد جزو گروه‌هایی بودند که آمریکا آن‌ها را به عنوان تروریست می‌شناسد، می‌توانست مبنای حقوقی داشته باشد، افزود:، اما وقتی ورزشکاران یک کشور در سطح جهان شناخته شده اند و جزو هیچ گروه و دسته‌ای نیستند که دنیا آن‌ها را به عنوان تروریست شناسایی کند، هیچ‌گونه مبنای حقوقی برای عدم صدور روادید برای ورزشکاران کشورمان وجود ندارد.

شفیعی در پایان خاطرنشان کرد: برای رئیس فدراسیون کشتی کشورمان و ورزشکارانی که محدود می‌شوند، هیچ مبنای حقوقی که در داخل آمریکا هم تعریف شده باشد، ندارد و این محدودیت تنها به خاطر ملیت این ورزشکاران اعمال شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی