تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

انحصار؛ عامل بزرگ عقب افتادگی خودروسازان

یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به لزوم رفع انحصار از صنعت خودروسازی به منظور واقعی سازی قیمت‌ها، گفت: صنعت خودرو با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و نیازمند جراحی است.

کد خبر: ۱۲۰۸۷۰
۱۱:۲۶ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش دیدار نیوز خوزستان: امیرحسن کاکایی در خصوص احتمال کاهش قیمت خودرو بعد از نارضایتی‌های اخیر از سطح کیفی محصولات تولیدی خودروسازان، اظهار کرد: احتمال می‌رود قیمت‌ها در این بازار برای مدت کوتاهی کاهش یابند، اما بعد از مدتی، باز هم شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود.

وی افزود: البته این کاهش قیمت به صورت محدود و در ظاهر اتفاق خواهد افتاد و شکی نیست که در بلندمدت با وجود کیفیت پایین خودرو‌های تولیدی، قیمت‌ها رشد قابل توجهی داشته باشند چرا که اقتصاد کشور در حال حاضر بیمار است و صنعت خودرو با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند که نیازمند جراحی است.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: با اینکه «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» شعار سال ۱۴۰۰ است، اما در عمل، امسال در صنعت خودرو هیچ اتفاق خاصی در این باره صورت نگرفته و همچنان شاهد موانعی هستیم که راه تولید با کیفیت در این بخش را سد کرده و عزمی جدی برای رفع این موانع وجود ندارد.

وی گفت: تحول در صنعت خودرو زمانی صورت می‌گیرد که موانع تولید رفع شوند و خودروسازان با استفاده از مواد اولیه مرغوب، اقدام به تولید محصولات با کیفیت و متنوع کنند، نه اینکه یک مدل خودرو را چندین سال با همان کیفیت اولیه تولید و با قیمت گزاف به بازار عرضه کنند.

صنعت خودرو

کاکایی با اشاره به مشکلات کنونی صنعت خودروسازی، اذعان کرد: یکی از این مشکلات حاکمیت معیار‌های سیاسی به جای معیار‌های اقتصادی در صنعت خودرو است. اگر مسئولان نگاه اقتصادی به این صنعت داشته باشند تحول در این بخش صورت می‌گیرد چرا که شفافیت در اطلاعات زنجیره تولید، افزایش بهره وری، به کار گیری نیروی انسانی متخصص، حذف واسطه ها، تامین مواد اولیه درجه یک و... از عوامل اصلی افزایش سطح کیفی خودرو‌های داخلی هستند.

وی خاطرنشان کرد: در اینکه قیمت خودرو‌های داخلی هیچ همخوانی با سطح کیفی آن‌ها ندارد، شکی نیست، اما تا زمانی که این صنعت انحصاری است و تغییرات اساسی در این بازار صورت نگیرد، نه خبری از واقعی سازی قیمت‌ها و نه افزایش کیفیت خودرو‌ها خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی