تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

بیل گیتس انگلیس در آستانه استرداد به آمریکا

مایک لینچ، یکی از برجسته‌ترین کارآفرینان فناوری انگلیس و مردی که اغلب از وی به عنوان بیل گیتس انگلیس یاد می‌شود، در آستانه استرداد به آمریکا برای روبرو شدن با اتهامات کیفری مربوط به فروش شرکت اوتونومی (Autonomy) به هیولت پاکارد (HP) قرار دارد.

کد خبر: ۱۲۰۶۲۸
۱۳:۰۲ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

بیل گیتس انگلیس در آستانه استرداد به آمریکا

دیدارنیوز ـ لینچ ۵۶ ساله استارتاپ نرم افزاری اوتونومی را در سال ۲۰۱۱ به مبلغ ۱۱.۷ میلیارد دلار به شرکت HP فروخت و این فروش وی را به یکی از پولدارترین و معروفترین موسسان فناوری در انگلیس تبدیل کرد.

پیشنهاد HP حدود ۶۴ درصد بالاتر از ارزش بازار اوتونومی بود. قیمت سهام این غول فناوری روزی که این قرارداد اعلام شد، در وال استریت ۲۰ درصد سقوط کرد در حالی که قیمت سهام اوتونومی ۷۰ درصد جهش یافت. یک سال بعد شرکت HP اعلام کرد ارزش این شرکت را ۸.۸ میلیارد دلار کاهش می‌دهد و مدعی بی‌نظمی‌های مالی شد که باعث شد این شرکت پول زیادی برای اوتونومی بپردازد. اتهام اصلی که از سوی HP علیه اوتونومی وارد شد، این است که مدیران این شرکت درآمدهایش را حدود ۷۰۰ میلیون دلار بیشتر نشان دادند و از آن‌ها برای دریافت پنج میلیارد دلار خسارت شکایت کرد. شکایت متقابل لینچ مبارزه حقوقی را پیچیده‌تر کرد که به مدت یک دهه ادامه یافت. با این حال نشانه‌هایی وجود دارد که این پرونده به زودی به پایانش نزدیک می‌شود.

پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس روز جمعه استرداد لینچ به آمریکا را تایید کرد. پیش‌تر یک قاضی انگلیسی در خصوص ادعا‌های بالاتر نشان دادن غیرواقعی ارزش اوتونومی پیش از خریداری شدن آن، در پرونده مدنی علیه لینچ به نفع HP رای داده بود. شرکت HP در عمده اتهامات برنده شد، اما خسارت تعلق گرفته به میزان قابل توجهی کمتر از پنج میلیارد دلاری بود که HP خواستار آن بود.

لینچ نخستین کارمند اوتونومی نخواهد بود که در آمریکا متهم می‌شود. سوشووان حسین، مدیر مالی سابق در ماه مه سال ۲۰۱۹ به کلاهبرداری متهم و به پنج سال حبس محکوم شد. سخنگوی شرکت HP به شبکه سی ان بی سی گفت این شرکت از حکم قاضی راضی است. دکتر لینچ و آقای حسین به شکل عمدی بازار و هیولت پاکارد را گمراه کرده و فریب دادند.

وکلای لینچ در این باره حاضر نشدند اظهارنظر کنند، اما ظاهرا قصد دارند برای این حکم درخواست تجدیدنظر کنند و این فرآیند ممکن است ۱۲ ماه زمان ببرد. اگر این فرجام خواهی موفق نباشد، لینچ ممکن است با ۲۰ سال مجازات زندان روبرو شود.

اما بعضی از صنعت فناوری انگلیس شامل برنت هوبرمنان، هم موسس لست مینوت بر این باورند که لینچ نباید استرداد شود.

شرکت HP پس از این که ارزش اوتونومی را سه چهارم کاهش داد، باقی مانده این شرکت را در سپتامبر سال ۲۰۱۶ در راستای یک قرارداد ۸.۸ میلیارد دلاری که شامل واحد‌های دیگر کسب و کار هیولت پاکارد بود، به شرکت انگلیسی میکرو فوکوس فروخت.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، آمریکا همچنین در تلاش برای استرداد جولیان آسانژ، موسس ویکی لیکس از انگلیس به دلیل انتشار صد‌ها هزار سند محرمانه نظامی و اسناد دیپلماتیک در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: امریکا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی