تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی
بازنشر/ گفت‌وگوی دیدارنیوز با مسعود اسکویی پیشکسوت رادیو و تلویزیون

ویژگی‌های یک گزارشگر ورزشی از نگاه مسعود اسکویی

دیدارنیوز در سوم اردیبهشت سال ۱۳۹۹ گفت و گویی را با مسعود اسکویی، پیشکسوت رادیو و تلویزیون انجام داده بود و امروز به بهانه درگذشت این پیشکسوت این گفتگو بازنشر می‌شود.

جاماندگان میلیونی سهام عدالت تا سود ۳ برابر!

 اظهارات رئیس سازمان خصوصی‌سازی از سه برابر شدن سود سهام عدالت حکایت دارد، با این وجود هنوز تکلیف جاماندگان سهام عدالت مشخص نشده است.

کد خبر: ۱۲۰۵۹۵
۱۱:۲۰ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش دیدار نیوز خوزستان، با اینکه سهام عدالت به منظور تامین عدالت اجتماعی، فقرزدایی و گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور مصوب شد، اما بخش عمده‌ای از دهک‌های پایین جامعه هنوز از این سهام برخوردار نیستند.

اظهارات مسئولین حکایت از این دارد که ۱۶ میلیون نفر از افرادی که مستحق دریافت سهام عدالت بوده‌اند، تاکنونی سهامی دریافت نکرده‌اند.

در سال‌های اخیر همواره بحث ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت مطرح بود، حتی در مهرماه سال جاری، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از ارسال نامه به رئیس‌جمهور درباره جاماندگان سهام عدالت خبر داده بود.

پس از دو ماه در آذرماه، محمدرضا پور ابراهیمی، در مصاحبه‌ای گفت: رئیس‌جمهور موافقت خود را با اختصاص سهام عدالت به جاماندگان اعلام کرده است و در فاز اول سهام عدالت به ۱۰ میلیون نفر از جاماندگان اختصاص می‌یابد.

نکته دیگر این بوده که در بودجه سال ۱۴۰۰ به این موضوع اشاره شده است و بر مبنای آن باید ۷ میلیون از جاماندگان سهام عدالت، از این سهام برخوردار شوند.

با وجود این موارد هنوز این امر محقق نشده است و در فاصله زمانی ۵۰ روز تا پایان سال تعیین و تکلیف جاماندگان سهام عدالت در ابهام قرار دارد.

سود سه برابری سهام عدالت
اظهارات رئیس سازمان خصوصی حکایت از این دارد که سود سهام عدالت سه برابر شده است، در واقع افرادی که دارای برگه سهام یک میلیون تومانی هستند، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان سود دریافت خواهند کرد.

حسین قربان زاده در این خصوص گفت: بر اساس محاسبات، احتمالاً تا پایان سال رقمی حدود ۶۰۰ هزار تومان به حساب هر سهام‌دار پرداخت شود.

سهام عدالت

نکته جالب ماجرا این بوده که هنوز ده درصد از سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۳۹۸ پرداخت نشده است. از طرف دیگر پس از آزادسازی سهام عدالت، دیگر ۴۹ شرکت مربوط به سهام عدالت، تحت مدیریت سازمان خصوصی سازی نیستند و مشخص نیست اظهارات رئیس سازمان خصوصی‌سازی بر اساس چه اطلاعاتی بوده است.

با این وجود، رئیس سازمان بورس از تعیین تکلیف سود سهام عدالت سال ۹۹ خبر داد و گفت: هفته آینده شورای‌عالی بورس تشکیل خواهد شد و در این شورا در مورد چگونگی پرداخت سود سهام عدالت تصمیم‌گیری خواهیم کرد و این موضوع تعیین تکلیف می‌شود.

مجید عشقی، میزان سود سال گذشته را در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: میزان سود باید نهایی شود، زیرا برخی شرکت‌ها افزایش سرمایه داشته‌اند که به میزان سهام، سهام‌داران افزوده شده است.

آنچه مشخص است هنوز میزان و زمان دقیقی سود سهام عدالت مشخص نشده است و می‌توان انتظار داشت در طی چند روز آینده ابهامات این موضوع برطرف شود.

در حال حاضر، ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت، یک میلیون تومانی و ۴۹۲ هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب ۱۱ میلیون و ۸۳۸ هزار تومان، ۲۲ میلیون و ۳۰۲ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی