تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

آغاز تخلیه ابرنفتکش ایرانی در ونزوئلا

طبق قرارداد ایران و ونزوئلا برای مبادله میعانات گازی با نفت خام سنگین، یک ابرنفتکش ایرانی در هفته جاری تخلیه محموله خود را در بندر خوزه ونزوئلا آغاز کرده است.

کد خبر: ۱۲۰۵۸۷
۱۰:۵۱ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

نفتکش

دیدارنیوز: یک ابرنفتکش ایرانی حامل حدود دو میلیون بشکه میعانات گازی در هفته جاری کار تخلیه محموله خود را در بندر اصلی شرکت نفت دولتی ونزوئلا آغاز کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، طبق قرارداد ایران و ونزوئلا برای مبادله میعانات گازی با نفت خام سنگین، یک ابرنفتکش ایرانی در هفته جاری تخلیه محموله خود را در بندر خوزه ونزوئلا آغاز کرده است.

رویترز که این خبر را بر اساس اسناد شرکتی و خدمات ردیابی نفتکش‌ها به دست آورده است در ادامه گزارش داد که این نفتکش بزرگ ایرانی با نام استارلا و با پرچم ایران روز جمعه گذشته وارد آب‌های ونزوئلا شده بود و تحت مدیریت شرکت ملی نفت ایران قرار دارد.

شرکت دولتی نفت ونزوئلا و شرکت ملی نفت ایران در نیمه دوم سال گذشته اجرای یک قرارداد سوآپ برای مبادله میعانات گازی ایران با نفت خام سنگین ونزوئلا را آغاز کردند. این معامله برای حفظ تولید نفت ونزوئلا که به مشتقات نفتی از جمله میعانات برای حمل و نقل و صادرات خود نیاز دارد، مهم است.

سال گذشته میلادی، دو شرکت دولتی ایران و ونزوئلا که تحت تحریم‌های آمریکا هستند، حدود ۴.۸۲ میلیون بشکه میعانات گازی را با ۵.۵۵ میلیون بشکه نفت خام سنگین مبادله کردند که این محموله‌ها بیشتر با کشتی‌های با پرچم ایران حمل شده است. میعانات گازی، نفت بسیار سبک است.

دو کشور همچنین بنزین ایران را با سوخت جت ونزوئلا از طریق توافقی که در سال ۲۰۲۰ آغاز شد و به کاهش کمبود سوخت خودرو در این کشور آمریکای جنوبی کمک کرده است، مبادله می‌کنند.

به گفته شرکت تنکر ترکرز که تردد کشتی‌ها را رصد می‌کند، این کشتی که در ماه دسامبر قبل از حرکت از ایران، فرستنده خود را خاموش کرده بود روز دوشنبه با کمک یدک‌کش‌ها به بندر خوزه نزدیک شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی