تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
رییس سازمان صمت خوزستان

درج قیمت تولید کننده بر روی ۱۴ کالا الزامی است

کد خبر: ۱۲۰۵۴۷
۲۲:۵۰ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

درج قیمت تولید کننده بر روی ۱۴ کالا الزامی است

به گزارش دیدارنیوز خوزستان؛امیر حسین نظری گفت: درج قیمت تولید کننده بر روی هفت قلم کالای سوپرمارکتی و هفت قلم کالای سرمایه‌ای الزامی است.

امیر حسین نظری رییس سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه فروشندگان می‌توانند ۲۲ تا ۲۵ درصد به قیمت کالا اضافه کنند افزود: فروشگاه‌ها موظف هستند سود اعلام شده قیمت مصرف کننده را اعلام کنند و با این روش مردم می توانند روی قیمت تولید کننده محاسبه کلی داشته باشند.

وی گفت: در این حالت یک چهارم تا یک پنجم به قیمت کالا افزوده خواهد شد و با شفاف سازی قیمت، گرانفروش مشخص، و به تدریج از بازار حذف می‌شود.

نظری با اشاره به کالاهای سوپر مارکتی که درج قیمت تولید کننده بر روی آن انجام گرفته بیان کرد: آب معدنی با ۲۷.۷ درصد ضریب سود، دستمال کاغذی ۲۶.۵ درصد، آب میوه‌ها با ۲۳.۲ درصد، نوشابه گازدار ۲۱ درصد، ماء الشعیر ۲۱ درصد، پودر لباسشویی ۲۱ درصد و پوشک بچه با اعمال ۲۶.۵ درصد ضریب سود، قیمت‌گذاری شده‌اند.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: در کالاهای سرمایه‌ای دستگاه غذاساز با ۱۴.۴ درصد سود، نوشیدنی ساز ۱۴.۴ درصد، چرخ گوشت ۱۴.۴، مایکروویو ۱۴.۴ درصد، تلویزیون ۱۴.۴ درصد، پخچال فریزر ۱۰.۲ درصد و ماشین لباسشویی با ۱۰.۲ درصد اعمال ضریب سود قیمت گذاری شده‌اند.

وی گفت: نصب برچسب قیمت (اتیکت قیمت ) بر روی کالا و یا نصب تابلو در محل تولید و یا کسب و کار به گونه‌ای که مصرف کننده به راحتی قیمت را ببیند باید انجام شود و در غیر اینصورت تخلف تلقی می‌شود.

نظری ادامه داد: با این قیمت گذاری حذف حاشیه سود غیرمتعارف، حذف درج قیمت غیرواقعی روی کالا، حذف تخفیف دروغین، و واقعی شدن قیمت تولید کنندگان را شاهد خواهیم بود.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: شفاف نبودن قیمت تولیدی کالا و سود فروشنده باعث افزایش غیرمعمول قیمت‌ها در نظام توزیع، ارایه تخفیف اغواکننده فروشگاه‌ها و نبود فاکتور مشخص، بهره‌مند نشدن مصرف کننده از تخفیف تولیدکنندگان و اجبار مصرف کننده به پرداخت بیشترین هزینه حمل در همه شهرها را در پی داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی