تیتر امروز

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «نژادبهرام» خلاء شفافیت در شهرداری تهران را بررسی می‌کند:

رفتار دوگانه با «زاکانی» و «نجفی»!

یک سیاستمدار در واکنش به قرارداد مبهم شهرداری معتقد است که اگر نیروهای اصلاح‌طلب در راس مدیریت شهری بودند، رسانه‌های مخالف خیلی جدی به موضوع ورود می‌کردند.
رییس سازمان صمت خوزستان

درج قیمت تولید کننده بر روی ۱۴ کالا الزامی است

کد خبر: ۱۲۰۵۴۷
۲۲:۵۰ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

درج قیمت تولید کننده بر روی ۱۴ کالا الزامی است

به گزارش دیدارنیوز خوزستان؛امیر حسین نظری گفت: درج قیمت تولید کننده بر روی هفت قلم کالای سوپرمارکتی و هفت قلم کالای سرمایه‌ای الزامی است.

امیر حسین نظری رییس سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه فروشندگان می‌توانند ۲۲ تا ۲۵ درصد به قیمت کالا اضافه کنند افزود: فروشگاه‌ها موظف هستند سود اعلام شده قیمت مصرف کننده را اعلام کنند و با این روش مردم می توانند روی قیمت تولید کننده محاسبه کلی داشته باشند.

وی گفت: در این حالت یک چهارم تا یک پنجم به قیمت کالا افزوده خواهد شد و با شفاف سازی قیمت، گرانفروش مشخص، و به تدریج از بازار حذف می‌شود.

نظری با اشاره به کالاهای سوپر مارکتی که درج قیمت تولید کننده بر روی آن انجام گرفته بیان کرد: آب معدنی با ۲۷.۷ درصد ضریب سود، دستمال کاغذی ۲۶.۵ درصد، آب میوه‌ها با ۲۳.۲ درصد، نوشابه گازدار ۲۱ درصد، ماء الشعیر ۲۱ درصد، پودر لباسشویی ۲۱ درصد و پوشک بچه با اعمال ۲۶.۵ درصد ضریب سود، قیمت‌گذاری شده‌اند.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: در کالاهای سرمایه‌ای دستگاه غذاساز با ۱۴.۴ درصد سود، نوشیدنی ساز ۱۴.۴ درصد، چرخ گوشت ۱۴.۴، مایکروویو ۱۴.۴ درصد، تلویزیون ۱۴.۴ درصد، پخچال فریزر ۱۰.۲ درصد و ماشین لباسشویی با ۱۰.۲ درصد اعمال ضریب سود قیمت گذاری شده‌اند.

وی گفت: نصب برچسب قیمت (اتیکت قیمت ) بر روی کالا و یا نصب تابلو در محل تولید و یا کسب و کار به گونه‌ای که مصرف کننده به راحتی قیمت را ببیند باید انجام شود و در غیر اینصورت تخلف تلقی می‌شود.

نظری ادامه داد: با این قیمت گذاری حذف حاشیه سود غیرمتعارف، حذف درج قیمت غیرواقعی روی کالا، حذف تخفیف دروغین، و واقعی شدن قیمت تولید کنندگان را شاهد خواهیم بود.

رییس سازمان صمت خوزستان ادامه داد: شفاف نبودن قیمت تولیدی کالا و سود فروشنده باعث افزایش غیرمعمول قیمت‌ها در نظام توزیع، ارایه تخفیف اغواکننده فروشگاه‌ها و نبود فاکتور مشخص، بهره‌مند نشدن مصرف کننده از تخفیف تولیدکنندگان و اجبار مصرف کننده به پرداخت بیشترین هزینه حمل در همه شهرها را در پی داشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی