تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

افزایش ۱۰ تا ۲۰ برابری مبتلایان به کرونا در خوزستان/۱۶ درصد مردم هیچ گونه واکسنی دریافت نکرده اند/در بازگشایی مدارس تابع ستاد ملی کرونا هستیم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: آمار مبتلایان به کرونا در سویه جدید اومیکرون نسبت به ماه گذشته ۱۰ تا ۲۰ برابر شده که این مورد زنگ خطری جدی برای استان است.

کد خبر: ۱۲۰۵۴۴
۱۹:۴۷ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

افزایش ۱۰ تا ۲۰ برابری مبتلایان به کرونا در خوزستان/۱۶ درصد مردم هیچ گونه واکسنی دریافت نکرده اند/در بازگشایی مدارس تابع ستاد ملی کرونا هستیم

 

به گزارش خبرنگار دیدارنیوز از خوزستان، محمدحسین سرمست امروز ۱۱ بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه همکاری برای پیشرفت در حوزه آموزش، پژهش، بهداشت و درمان را ضروری دانست و اظهار کرد: تعداد شهرستان‌های زرد از نظر رنگ‌بندی کرونا به ۱۵ شهرستان افزایش داشت و مابقی شهر‌ها در وضعیت آبی هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت:خوزستان در پاندمی کرونا پا به پای کل کشور در کنترل بیماری حرکت کرده وکل مجموعه دانشگاه در خدمت حوزه بهداشت و درمان بودند و پیک‌های بیماری یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته شد.


وی ادامه داد: از پیک بیماری نباید ترسید، اما باید از بیمار شدن ترسید و مراقب بود.

سرمست با بیان اینکه تجربه پیک‌های قبلی کمک حال خوزستان خواهد بود، گفت: کرونا اُمیکرون بسیار مسری است و نباید ساده و سهل انگارانه به آن نگاه کرد و با واکسیناسیون، رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی، عدم حضور در مراسمات و تجمعات، تهویه مناسب و استفاده از ماسک می‌توان در کنترل این بیماری موفق بود.

ریئس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در رابطه با افزایش آمار مبتلایان کرونا نسبت به گذشته تصریح کرد: آمار مبتلایان نسبت به ماه گذشته ۱۰ تا ۲۰برابر شده که این مورد زنگ خطری جدی برای استان است.



 وی با اشاره به اینکه این سویه بیش از سویه‌های دیگر اطفال را درگیر می‌کند و ۲۰ درصد مراجعه کنندگان از اطفال هستند، ادامه داد: اکنون چندین هزار تخت عادی و چند صد تخت ویژه آماده است، ولی نباید با سهل انگاری خود را در معرض بیماری قرار داد و تا فرصت وجود دارد برای واکسیناسیون اقدام کنیم.
سرمست اضافه کرد: هر نوع سرماخوردگی را باید اُمیکرون تلقی کنید و برای اثبات آن نیاز به تست نیست چرا که حضور در مراکز خود باعث تجمع و انتشار بیشتر بیماری در جامعه می‌شود.


سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: مبتلایان نسبت به یک ماه گذشته ۱۰ تا ۲۰ برابر افزایش داشته که نشان می‌دهد در هر جمعی ویروس وجود دارد.

وی ابراز کرد: سلامت همه واکسن‌ها مورد تایید هستند و بهترین واکسن، در دسترس‌ترین واکسن است.


در ادامه سید محمد علوی با اشاره به آمار واکسیناسیون در استان افزود: تاکنون حدود ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است، طبق این آمار ۳ میلیون و ۱۸۸ هزار و ۳۵ نفر دز اول، ۲ میلیون و ۶۶۱ هزار و ۴۶۸ نفر دز دوم و ۷۱۱ هزار و ۹۴۸ نفر دز سوم را تزریق کرده‌اند.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در رابطه با میزان تزریق واکسن به کودکان ۹ تا ۱۱ سال  ادامه داد: خوشبختانه میزان تزریق واکسیناسیون کودکان جهش خوبی داشته است.


علوی در رابطه با آخرین وضعیت بازگشایی مدارس و نظارت‌های لازم اظهار داشت: در بازگشایی مدارس تابع ستاد ملی کرونا هستیم.


وی در خصوص آمار افراد واکسن نزده نیز عنوان داشت: براساس آمار واکسن‌های تزریق شده در استان حدود ۱۵.۸ جمعیت تحت پوشش واکسن کرونا تاکنون دوز اول و به نوعی هیچ گونه واکسنی را دریافت نکرده‌اند که این آمار در خصوص دوز دوم ۲۹.۶ و در دز سوم ۷۸.۴ است.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پایان تصریح کرد:۹ تا ۱۰ درصد موارد ابتلا کرونا در کودکان زیر ۵ سال رخ می‌دهد، واکسیناسیون کودکان تصمیم درستی است، ۲۰۰ هزار کودک خوزستانی مشمول واکسیناسیون هستند که تاکنون ۵.۲۳ درصد کودکان ۹تا ۱۱ سال واکسن تزریق کرده اند ک این پوشش در اهواز بسیار بهتر است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی