تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
باید تیمی باشیم که دنیا روی ما حساب می‌کردند

شمسایی: لیگ را رصد می‌کنم و تمام جوانان را زیر نظر دارم

سرمربی تیم ملی فوتسال مردان گفت: نسبت به تقویمی که AFC برای رقابت‌های مقدماتی آسیایی و فینال در اول مهر ماه در پیش گرفته، عمل می‌کنیم. لیگ را رصد می‌کنم و تمامی بازیکنان جوان را زیر نظر دارم و از ماهیت خود استفاده می‌کنیم. امیدوارم اتفاقات گذشته رقم نخورد.

کد خبر: ۱۲۰۴۷۴
۱۱:۵۰ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

شمسایی فوتسال ایران

دیدارنیوز: سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: سن لیگ ما پیر است و من با نگاهی که به سن بازیکنان لیگ داشتم متوجه شدم که جوان‌ترین بازیکن لیگ ۲۷ سال دارد و به همین دلیل است که می‌گویم باید تغییر داشته باشیم.

وحید شمسایی در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی اظهار داشت: وقتی صحبت‌های کافی را با عزیزی خادم انجام دادم به این نتیجه رسیدیم که هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرم و در جلسه مطرح شد که من دستیار اسپانیایی داشته باشم و با نسل جدیدی کار را شروع کنیم. وقتی نسل می‌خواهد عوض شود تاوان سختی دارد، ولی باید پای آن بایستیم و این مساله را به صورت جدی پیگیر شدیم که از پایه شروع کنیم.

وی افزود: نسلی که تا به الان حضور داشتند بهترین نسل بودند و زحمات زیادی کشیدند، ولی باید بدانیم که وقتی سن به یک جایی می‌رسد باید برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم که این موضوع به تیم آسیب می‌زند. فردای بازی ایران با امارات جلسه کلی داریم که بتوانیم برنامه خود را تا بعد از بازی‌های مقدماتی که در ۲۱ و ۲۲ و ۲۳ فروردین است هموار کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتسال تصریح کرد: من واقف به این مساله بودم که به خاطر بازی‌های انتخابی جام جهانی و تیم ملی فدراسیون درگیر آن‌ها می‌شود و نمی‌خواستم که آن‌ها را از آن فضا دور کنم. با کامرانی فر صحبت کردم و با توجه به این که بعد از بازی تیم ملی با امارات وضعیت فدراسیون راحت‌تر می‌شود، می‌توانیم کار‌ها را عملی کنیم. کار سختی در پیش داریم و فدراسیون باید کمک کند.

شمسایی در پاسخ به این سوال که چه درخواست‌هایی از فدراسیون دارد گفت: نسبت به تقویمی که AFC برای رقابت‌های مقدماتی آسیایی و فینال در اول مهر ماه در پیش گرفته، عمل می‌کنیم. لیگ را رصد می‌کنم و تمامی بازیکنان جوان را زیر نظر دارم و از ماهیت خود استفاده می‌کنیم. امیدوارم اتفاقات گذشته رقم نخورد و از عزیزی خادم تشکر می‌کنم که با وجود کم و کاستی‌ها از زمانی که وارد فدراسیون شده شرایط را بهتر کرده است.

وی در مورد تغییر نسل در تیم ملی عنوان کرد: شروع ما باید تقریبا با ۶۰ یا ۷۰ درصد تغییر باشد و اگر این کار را نکنیم از قافله عقب می‌مانیم. تیم‌های صاحب سبک زیادی را بعد از جام جهانی دیده ام که تغییرات اساسی داشته اند. برای مثال پرتغال بعد از جام جهانی دو بازی دوستانه با اسپانیا داشت که هر دو آن را با اختلاف زیاد واگذار کرد، ولی با توجه به باخت هایش مسیر خود را عوض نکرد و پای کاری که کرده ایستاد.

سرمربی تیم ملی فوتسال ادامه داد: اسپانیا ۶ یا ۷ و پرتغال هم ۴ یا ۵ تغییر داشته است که هر دو تیم جوانان با تجربه‌ای را در اختیار دارند. به بازیکنان گفتم که بازی لیگ با رقابت‌های تیم ملی متفاوت است و هیچ کسی یک دفعه اصغر حسن زاده یا مهدی جاوید یا... نشده است و همه آن‌ها آزمون و خطای خود را پس داده اند. سن لیگ ما پیر است و من با نگاهی که به سن بازیکنان لیگ داشتم متوجه شدم که جوان‌ترین بازیکن ما ۲۷ سال دارد و به همین دلیل است که می‌گویم باید تغییر داشته باشیم.

شمسایی تصریح کرد: پافشاری زیادی روی تیم‌های پایه داریم و باید تیم‌های ۱۹ سالمان تشکیل شود تا همه بدانند که هر لحظه امکان دارد که وارد گود شوند. تیم‌هایی مثل ژاپن و ازبکستان از ما خیلی جلوتر هستند و باید تیمی باشیم که دنیا روی ما حساب می‌کردند. ما ایران هستیم و نباید بگوییم، چون جوان گرایی کردیم عملکرد ضعیفی خواهیم داشت.

وی که با برنامه تهران ورزشی گفتگو می‌کرد در پاسخ به این سوال که چه زمانی تمرینات تیم ملی شروع می‌شود گفت: به اصولی گفتم که شروع تمرینات پس از اضافه شدن دستیار اسپانیایی ما که تمرین دهنده تیم است باشد. چون قرار است تعداد زیادی دعوت کنیم همه اعضای کادر فنی باید حضور داشته باشند تا در انتخاب بازیکن نظرات همه را بدانیم. در تلاش هستیم که قبل از پایان لیگ یک اردوی دو یا سه روزه داشته باشند، ولی طبق برنامه‌ای که به کمیته فوتسال داده شده قرار است بعد از پایان لیگ در ۱۳ اسفند بدون دغدغه تمرینات را آغاز می‌شود.

برچسب ها: وحید شمسایی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی