تیتر امروز

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.

قیمت کالاهای وارداتی با مقررات امور گمرکی مناطق آزاد باید متفاوت باشد

عضو هیات مدیره و معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: قیمت تمام شده کالاهای وارداتی با مقررات امور گمرکی مناطق آزاد باید با کالاهای که با رویه کمرگ جمهوری اسلامی ایران وارد میشود؛ متفاوت باشد.

کد خبر: ۱۲۰۳۹۰
۱۴:۰۹ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

قیمت کالاهای وارداتی با مقررات امور گمرکی مناطق آزاد باید متفاوت باشد

 به گزارش  دیدارنیوز خوزستان به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد اروند، خانی در جلسه کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان که با محوریت بررسی مشکلات و موانع واردات کالا و ارائه راهکارهایی جهت رونق گمرک منطقه آزاد اروند برگزار شد؛ افزود: ساکنین منطقه آزاد اروند باید تفاوت قیمت کالاها را نسبت به سرزمین اصلی احساس کنند.

وی خاطر نشان کرد: معاونت سرمایه گذاری این سازمان و اتاق های بازرگانی آبادان و خرمشهر با کمک ادارات صمت و اصناف نباید اجازه بدهند که بازرگانی کالایی را با رویه مناطق آزاد وارد اما به قیمت سرزمین اصلی عرضه کند.

این مقام مسئول با اشاره به رسیدن به یک ادبیات مشترک، خاطر نشان کرد: دغدغه ما با اتاق های بازرگانی مشابه است و نباید اختلاف و یا شائبه ای به وجود بیاید بلکه بایستی به اتفاق همت کنیم و با اراده و انگیزه مشکلات پیش رو را حل کنیم.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، با تاکید مجدد بر نتیجه محور بودن جلسات، گفت: می پذیریم که با مشکلاتی در منطقه روبرو هستیم اما باید به این مهم نیز توجه کرد که با بزرگ نمایی معضلات باعث فرار سرمایه گذار و سرمایه از اروند می شویم.

خانی یادآور شد : لزوم اجرای قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد بر اصلاح این قوانین ارجحیت دارد؛ چرا که مشکل اصلی ما استقرار قوانین در این مناطق است.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: دیدگاه منطقه آزاد در آبادان و خرمشهر حاکم نیست و هنوز تفکر قوانین دولتی در مناطق آزاد برقرار است.

خانی با تاکید بر اینکه در حوزه بازرگانی در مرز شلمچه مدیریت یکپارچه و در اختیارسازمان منطقه آزاد اروند است، خاطر نشان کرد: در پایانه مسافربری مشکلاتی در این خصوص وجود دارد که به دنبال ساماندهی این پایانه نیز هستیم
این مقام مسئول همچنین خاطر نشان کرد: نه تنها صدای بازرگانان و فعالین اقتصادی را می شنویم بلکه صدای شما هم خواهیم بود.

خانی یادآور شد: سرمایه گذاری سنگینی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای راه اندازی ایکس ری شلمچه انجام شده است که متاسفانه بدون استفاده مانده است جلسه ای در همین خصوص با مسئولان و مدیران استانی که دست اندکار هستند در این مرز برگزار خواهیم کرد.

استقرار نمایشگاه تولیدات داخلی کشور در مرز بین المللی شلمچه ، افزایش معافیت های گمرکی در مناطق محروم از ۲۵ درصد به ۳۵ درصد و پیگیری مشکل صادارات از عراق علیرغم فعال بودن کد وارداتی شلمچه از دیگر موارد مطرح شده توسط معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با اتاق بازرگانی آبادان و جمعی از بازرگانان و تجار حاضر در این نشست بود.

برچسب ها: منطقه آزاد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی