تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
سناریو‌هایی برای یک تیم صعود کرده

تیم ملی با سه بازی باقی‌مانده چه خواهد کرد؟

گرچه با برد پنج‌شنبه شب مقابل عراق در ورزشگاه آزادی، صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۲ قطعی شد، اما هنوز بازی‌های انتخابی در آسیا تمام نشده و بازی‌های ایران برای بقیه تیم‌های همگروه بسیار مهم است.

کد خبر: ۱۲۰۳۱۰
۱۷:۰۳ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰

تیم ملی با سه بازی باقی‌مانده چه خواهد کرد؟

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی مقابل عراق در ورزشگاه آزادی به طور قطعی به جام جهانی ۲۰۲۲ راه یافت و سریع‌ترین صعود تاریخ را ثبت کرد. به این ترتیب حتی اگر هر سه بازی بعدی ایران هم توام با شکست باشد عملا خطری متوجه تیم ملی نخواهد بود. به وجود آمدن چنین وضعیتی تاکنون بی‌سابقه بوده و حالا در مورد تیمی که عموما در بازی‌های آخر هم به دنبال، اما و اگر بود و سرنوشت خود را به آخرین ثانیه‌ها گره می‌زد، این پرسش و انتخاب می‌تواند مطرح شود که تیم ملی چه سناریویی برای سه بازی بعدی خواهد داشت؟ یک موقعیت غیرمعمول و تازه...!

تیم ملی هنوز سه بازی با امارات، کره جنوبی و لبنان دارد که فقط در بازی مقابل کره میهمان است. از طرفی حرف و حدیث‌هایی که در مورد اسکوچچ و ماندن یا رفتنش مطرح بود نیز حالا بی‌مصرف شده و ظاهرا تا سال ۲۰۲۳ او سرمربی تیم ملی ایران خواهد بود. با این حساب می‌توان به این پرسش فکر کرد که نقشه‌های او برای این سه بازی چه خواهد بود و پلن‌های احتمالی کادر فنی تیم ملی را نیز پیش‌بینی کرد.

این که آیا تیم ملی با نفرات فعلی انگیزه‌های کافی برای تداوم شکست‌ناپذیری خود دارد یا خیر، طبیعتا بستگی به ایده‌های اسکوچیچ و البته عطش و میل درونی بازیکنان دارد. این که سه بازی بعدی چقدر جدی یا تدارکاتی باشد سوال مهمی است که بقیه تیم‌های گروه خیلی دوست دارند پاسخ آن را بدانند. آیا بهتر است این سه بازی را هم با تمام توان و استفاده از ستاره‌های خود به میدان برویم و روند شکست‌ناپذیری تیم ملی را حفظ کنیم؟ و یا اینکه بد نیست به ستاره‌های بزرگ‌مان مرخصی کوتاهی برای بازیابی بدهیم و میدان را بسپاریم به ذخیره‌ها تا آن‌ها هم خودی نشان دهند؟! حتی می‌شود تیم ملی را به جولانگاه بهترین بازیکنان حاضر در لیگ برتر بدل کنیم و به این ترتیب به بازیکنانی که احساس می‌کنند تلاش و زحمات آن‌ها دیده نمی‌شود یک فرصت عالی بدهیم!

این را هم باید در نظر گرفت که شل یا سفت گرفتن سه بازی بعدی از سوی تیم ملی ایران تا چه حد می‌تواند در شناختن تیم سوم گروه موثر واقع شود و آن وقت ممکن است همین تیم عراق یا سوریه که به هر ترتیب روابط همسایگی خوبی هم با آن‌ها داریم از ما شاکی بشوند و یک روز دیگر عوض این کار را سر ما دربیاورند! به هر حال از نگاه برخی از تیم‌ها دست زدن به ترکیب تیم ملی در سه بازی پایانی ممکن است دور از بازی جوانمردانه و فیرپلی اطلاق شود.

تیم ملی با سه بازی باقی‌مانده چه خواهد کرد؟

به هر ترتیب درست است که سه بازی باقیمانده برای تیم ملی ایران چندان از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار نیست و حکم مرگ و زندگی برای ما ندارد، اما به هر صورت نمی‌توان از نقش آن در مسیر آماده‌سازی تیم ملی برای جام جهانی ۲۰۲۲ گذشت. حدود ۹ ماه تا آغاز جام جهانی قطر فرصت وجود دارد، اما دقیقا مشخص نیست که اردو‌های تمرینی تیم ملی یا بازی‌های تدارکاتی بزرگ به چه ترتیبی قرار است مهیا شوند و اساسا چه تعداد از تیم‌های بزرگ جهان برای بازی با تیم ملی ایران از خود اشتیاق نشان می‌دهند؟!

به هر حال شاید بخشی از پاسخ گردانندگان تیم ملی به این سوالات در بازی سه‌شنبه همین هفته مقابل امارات روشن شود، بازی مهم و سرنوشت‌سازی که می‌تواند آینده فوتبال امارات را تحت تاثیر خود قرار دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی