تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
رئیس شورای شهر اهواز؛

شهرداری با پیمانکاری که بهداشت و سلامت همشهریان را به خطر انداخته برخورد قانونی کند

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به روز بودن حقوق کارگران گفت: از شهرداری به خصوص منطقه ۶ می‌خواهیم با پیمانکاری که با کوتاهی سلامت و بهداشت مردم را به خطر انداخته برخورد قانونی لازم را انجام داده و باید این نکته را یادآور شد که در خصوص برخی مطالبات سنوات گذشته، شهرداری قبلا هم آمادگی برای پرداخت آن این مطالبات را عنوان کرده است.

کد خبر: ۱۲۰۲۴۹
۱۲:۲۸ - ۰۹ بهمن ۱۴۰۰

شهرداری با پیمانکاری که بهداشت و سلامت همشهریان را به خطر انداخته برخورد قانونی کند/در شورای ششم ضوابط و مقررات حرف اول را می‌زند/ حقوق کارگران همچنان در اولویت پرداخت می‌شود

به گزارش دیدارنیوز خوزستان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اهواز، سیاوش محمودی رئیس شورای شهر اهواز در خصوص اعتصاب برخی کارگران روفت و روب شهرداری به خصوص منطقه ۶ اظهار کرد: به دنبال اعتصابات کارگران شهرداری که در منطقه ۶ و دیگر مناطق ایجاد شده شاید ذهنیتی برای مردم به وجود بیاورد که شهرداری حق و حقوق کارگران را پرداخت نکرده و لازم است در این خصوص شفاف‌سازی شود که حقوق این کارگران بروز است.

وی افزود: شورای شهر و دستگاه‌های نظارتی نیز پرداخت حقوق کارگران را بررسی کرده‌اند و کارگران مطالبه‌ای بابت حقوق ندارند و بارها به شهرداری تاکید شده که حقوق کارگران هر ماه زودتر از حقوق نیروهای کارمندی پرداخت شود و این کارگران ماه جاری حقوق خود را سوم دریافت کردند.

محمودی در خصوص مطالبات کارگران به ۴ درصد سختی زیان آور در محل کار اشاره نموده و توضیح داد: مطابق قانون در زمان بازنشستگی با مراجعه به اداره کار میتوان مبلغ ۴ درصد سختی زیان آور را مطالبه کرد و اداره کار موظف است برابر دوره خدمت مدت زمان را محاسبه و به محل کار ابلاغ کند که در این خصوص شهرداری نیز آمادگی خود را به منظور پرداخت اعلام کرده است.

‏وی به مبحث طبقه بندی مشاغل اشاره کرد و افزود: همانند ۴ درصد سختی زیان آور، کارکنان محترم می توانند با مراجعه به اداره کار میزان طبقه بندی مشاغل را درخواست کرده و با محاسبه و اعلام اداره کار به شرکت یا سازمان متبوع از این ظرفیت نیز بهره مند گردند.

رئیس شورای شهر وی در ادامه اظهار کرد: پایه سنوات تجمیعی سال ۱۴۰۰ نیز به موجب مصوبه ای در شورا در تاریخ ۱۴٠٠/۸/۲۶ به تصویب شورای شهر رسیده و در حال حاضر پایه سنوات فعلی توسط پیمانکار پرداخت می شود و سنوات مربوط به سال های قبل نیز در حال محاسبه و پرداخت است.

وی با اشاره به راهکار قانونی مسئله مطالبات کارگران گفت: عزیزانی که این مطالبات را دارند باید با مراجعه به اداره کار و شکایت حکم قانونی گرفته تا این وظیفه قانونی به شهرداری محول شده و شهرداری نیز مکلف به پرداخت آن شود که برای پرداخت نیز شهرداری اعلام آمادگی کرده، در غیر این صورت راه قانونی پرداخت برای شهرداری وجود نخواهد داشت.

محمودی تصریح کرد: احتمال می‌دهیم مسائل دیگری پشت این قضایا باشد و از شهرداری به خصوص منطقه ۶ می‌خواهیم با پیمانکاری که کوتاهی کرده و سلامت مردم را به خطر انداخته و بارها نیز تکرار شده برخورد قانونی لازم را انجام دهد و در صورت نیاز نسبت به فسخ این قرارداد اقدام کند.

وی اضافه کرد: در وهله اول پیمانکار باید پاسخگو کارگران خود باشد و مسئولیت حقوق و هر گونه درخواست قانونی این کارگران بعهده و جز وظایف پیمانکاران هست؛ هیچ دلیل و عذری برای تعطیلی خدماتی که سلامت مردم در گروه آن است وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز به تهدید و تحت فشار قرار گرفتن برخی از کارگران خدوم و زحمتکش از سوی برخی افراد و پیمانکاران اشاره داشت و خاطر نشان کرد: عده ای قلیل در بین کارگران زحمتکش و خدوم وجود دارند که با تحریک این عزیزان سعی بر برهم زدن نظم شهر و امنیت روانی و شغلی حاکم بر کار را دارند که انتظار داریم این عزیزان به این افراد و برخی پیمانکارانی که به فکر منافع شخصی خودشان هستند توجه نداشته باشند و مسیر قانونی مطالبات خود را طی کنند و مطمئن باشند شورا نیز در این مسیر پیگیر مطالبات این عزیزان از شهرداری خواهد بود.

وی عنوان کرد: در این دوره از شورا امور بر اساس ضوابط و مقرارت دنبال می‌شود؛ از این پس انتظار داریم شهرداری نیز در قراردادهای روفت و روب و مناقصات جدیدی که برگزاری می‌کند نظارت‌ها را جدی بگیرد تا شاهد اینگونه حرکت‌ها و به خطر افتادن بهداشت و سلامت مردم نباشیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی