تیتر امروز

ورود پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان به مصلی تهران +ویدیو
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در ورزقان آذربایجان شرقی

ورود پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان به مصلی تهران +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم
دیدارنیوز واکنش‌های جهانی به درگذشت رئیس جمهور را بررسی کرد؛ این قسمت دولت‌های جهان

واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم

سانحه منجر به درگذشت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و هیات همراه با واکنش گسترده مقامات رسمی کشور‌های دنیا همراه شد.

دمشق آزادی فوری اسیر سوری در بند زندان‌های رژیم صهیونیستی را خواستار شد

وزارت خارجه سوریه حکم دادگاه رژیم‌ صهیونیستی در حق صدقی المقت، اسیر سوریه‌ای را باطل خوانده و تاکید کرد، این حکم یک رسوایی برای رژیم‌ صهیونیستی است.

کد خبر: ۱۲۰۱۰
۱۳:۴۶ - ۱۹ مهر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این وزارتخانه در بیانیه‌ای با تاکید بر اینکه حکم مسؤولان رژیم صهیونیستی علیه المقت باطل است و این حکم پس از رسوایی حمایت مالی اسرائیل از گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه صادر شده، خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط المقت شد.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که درباره حکم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی دو پیام جداگانه برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت ارسال کرده است.

در این بیانیه تاکید شد، المقت که بیش از ۲۷ سال را بدون هیچ دلیل قانونی یا اخلاقی در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذارنده بود، دوباره در سال ۲۰۱۵ توسط نیروهای رژیم صهیونیستی بازداشت شد و این بار به ۱۱ سال حبس محکوم شد.

در ادامه بیانیه یاد شده آمده است، حکم جدید دادگاه عالی رژیم‌ صهیونیستی دست داشتن مسؤولان این رژیم در حمایت‌های مالی، تسلیحاتی و خدمات درمانی از گروه‌های تروریستی در سوریه به ویژه جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی مرتبط را آشکار کرد.

وزارت خارجه سوریه به شدت این حکم حبس جدید را محکوم کرده و آن را غیرقانونی و باطل دانست و تاکید کرد: این حکم از سوی رژیم اشغالگری علیه یک شهروند سوری صادر شده است که در بخشی از خاک کشورش تحت اشغال بیگانگان زندگی می‌کند.

این وزارتخانه بار دیگر از دبیرکل سازمان ملل، رئیس شورای امنیت و کمیسیونر عالی حقوق بشر و نیز نهادهای بین‌المللی مربوطه خواست مسؤولان اسرائیل را برای آزادی فوری  و بدون هیچ قید و شرط این اسیر سوری و نیز عمل به بندهای کنوانسیون چهارم ژنو و قوانین بین‌المللی حقوق بشر  در اراضی اشغال شده توسط اسرائیل از جمله منطقه جولان اشغالی تحت فشار بگذارند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی