تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

انتخاب یک ایرانی برای داوری جشنواره فیلم برلین

حامد سلیمان زاده داور جایزه فیپرشی هفتاد و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم برلین شد.

کد خبر: ۱۱۹۸۸۵
۱۳:۵۳ - ۰۴ بهمن ۱۴۰۰

انتخاب یک ایرانی برای داوری جشنواره فیلم برلین

دیدارنیوز ـ با دعوت رسمی هفتاد و دومین جشنواره بین المللی فیلم برلین و فیپرشی (فدراسیون بین المللی منتقدان سینمای جهان) حامد سلیمان زاده – منتقد و مدرس سرشناس و بین المللی سینمای ایران-، روی صندلی داوری جایزه فیپرشی هفتاد و دومین دوره جشنواره بین المللی فیلم برلین خواهد نشست.

سلیمان زاده، پژوهشگر، منتقد و مدرس بین المللی سینمای ایران که قبل‌تر داور فیپرشی هفتاد و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم کن فرانسه را تجربه کرده، همراه با دو منتقد برجسته سینمای جهان، الکساندر توزوارت از هلند و بتینا هیرش از آلمان، فیلم‌های بخش (فوروم) هفتاد و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم برلین را قضاوت خواهد کرد.

بخش فوروم یکی از مهمترین بخش‌های رقابتی جشنواره فیلم برلین است که با هدف درک چیستی سینما، تجربه‌های پیشرو و معرفی چشم انداز‌های تازه در زمینه فرم و محتوای سینما پایه گذاری شده است. فیلم‌های این بخش فارغ از دسته بندی‌های مرسوم داستانی، مستند و انیمیشن انتخاب شده و طیف وسیعی از تجربه‌های نوین سمعی و بصری را پوشش می‌دهد.

سلیمان زاده تنها منتقد ایرانی در تاریخ سینمای ایران است که تاکنون تجربه داوری سه جشنواره مهم سینمای جهان از جمله گوتنبرگ سوئد، کن فرانسه و برلین آلمان را در پرونده خود دارد.

هفتاد و دومین جشنواره بین المللی فیلم برلین از تاریخ ۱۰ تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ میلادی (۲۱ بهمن ماه تا ۱ اسفندماه ۱۴۰۰ خورشیدی) به شکل حضوری واجرای پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا
برچسب ها: سینمای جهان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی