تیتر امروز

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران
گزارش خبرنگار دیدارنیوز از دومین روز نمایشگاه

برهوت فرهنگ در نمایشگاه کتاب تهران

سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می‌شود که خبرنگار دیدارنیوز حال و هوای متفاوت این نمایشگاه را روایت کرده؛ پس این گزارش جالب را بخوانید.

صبحانه‌ای با مادر شهید در روز مادر

صبح سالروز ولادت دخت گرامی رسول اکرم (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) دیداری با حاجیه خانم زهرا حاج علی اکبر قمی مادر و خواهر شهیدی که فاصله شهادت فرزند و برادرش به چهل روز نرسید انجام دادیم و بر سر سفره صبحانه این مادر بزرگوار بهره بردیم.

کد خبر: ۱۱۹۷۸۶
۱۹:۳۶ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

صبحانه‌ای با مادر شهید در روز مادر

 

دیدارنیوز: سرکار خانم زهرا حاج علی اکبرقمی که خود رزمنده دوران دفاع مقدس بوده و مادر و خواهر شهید، سه جانباز و رزمنده است در گفتگو با خبرنگار ایرنا، در سالروز ولادت مادر سادات حضرت فاطمه (س) و روز بزرگداشت مقام مادر و زن درباره حضور خود و همسرش مرحوم حاج حسین رضایی در کنار رزمندگان اسلام طی هشت سال دوران دفاع مقدس گفت: با آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث و با دستور و فرمان موسس کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) با جمعی از خانواده و دوستان در محله بازار تهران تصمیمی گرفته شد که آقایان در بازار و از کسبه برای تامین تدارکات رزمندگان فعالیت کنند و بانوان نیز در منازل خود به کار بسته بندی اجناس و اقلام مورد نیاز سربازان و پاسداران انقلاب اسلامی همت گمارند.

این مادر و خواهر شهید درباره حضور خود و دوستان و همراهانشان در جبهه‌های رزم گفت: بار‌ها از سال اول جنگ تحمیلی به همراه همسر و گروه تدارکاتی که به سرپرستی مرحوم حاج آقا علوی و حاجیه خانم علوی در منطقه بازارتهران و خیابان‌های خیام و شاپور سابق (وحدت اسلامی) و امیریه (محله مهدیه در خیابان ولیعصر عج) تشکیل شد در خطوط دفاعی رزمندگان اسلامی از غرب تا جنوب مناطق جنگی اعم از استان‌های کردستان کرمانشاه ایلام و خوزستان حضور یافتیم و اجناس مورد نیاز رزمندگان را در سنگر‌های این سربازان اسلامی به آن‌ها تقدیم کردیم.

روز مادر و صبحانه‌ای با مادر شهید

دو شهید مثل هم بزرگ شدند

خانم علی اکبر قمی درباره شهادت فرزند و برادرش نیز گفت: هر دوی این شهیدان در دامان من بزرگ شدند بطوریکه در یک منزل حضور داشتیم و به علت از دست دادن پدرم و اینکه برادر کوچکم با فرزند شهیدم با فاصله یکسال  به دنیا آمده بودند با هم بزرگ و تربیت شدند و در کنار هم  مراحل زندگی را گذراندند و به فاصله کمتر از ۴۰ روز در عملیات‌های کربلای ۵ و تکمیلی کربلای ۵ در منطقه عمومی شلمچه در سال ۶۵ به شهادت رسیدند. این دو شهید مثل هم بزرگ شدند و اخلاق و رفتار و اعمالشان هم مثل هم بود. با هم رفتند و با هم به نزد پروردگارشان شتافتند.

ایشان که استاد قران بوده و شاگردان بی شماری در قرائت تفسیر و تجوید قران کریم تربیت کرده است درباره جانبازی فرزندان دیگر خود خاطرنشان کرد: در همان آغاز جنگ فرزندان بزرگتر حاج علی اکبر و حاج حسن به جبهه عزیمت کردند و در جبهه‌های غرب و جنوب حضوری فعال داشتند. حاج اکبر در جبهه کردستان از ناحیه صورت و دست مجروح شد و حاج حسن هم در عملیات آزاد سازی شهر خرمشهر نقش فعالی داشت و خواهران شهید (حاجیه نرگس خانم و معصومه خانم) هم در کار فراهم کردن تدارکات مورد نیاز رزمندگان به ما کمک می‌کردند.

خواهر شهید در حج خونین مکه

وی با بیان اینکه در حج سال ۶۴ در تظاهرات برائت از مشرکین در مکه به همراه حاج آقا حضور داشته و امر امام (ره) را اطاعت کرده، گفت: خواهر بزرگ شهید هم در مراسم حج خونین سال ۱۳۶۶ در مکه در راهپیمایی برائت از مشرکین که به شهادت چندین نفر از حاجیان ایرانی و زخمی شدن زائران خانه خدا منجر شد حضور داشت و بعد از این حادثه خونین، برای مدتی از ایشان خبری نبود و بعد از سه روز  همسرش موفق به یافتن او شد که در این واقعه صدماتی به او وارد شده بود و به نقل از خودش خطراتی را پشت سرگذاشته بود. خواهر کوچکتر شهید نیز هنوز در مجموعه‌های اقدامات جهادی حضور دارد و اقدامات مومنانه به همراه دوستان خود انجام می‌دهد.

این مادر که سال‌ها در منزل روضه مناسبت‌های مذهبی اهل بیت (ع) و ائمه اطهار (ع) بویژه مادر سادات را برگزار کرده درباره دیگر فرزندان خود گفت: شهید مهدی رضایی مجد پسر سوم  و محمود حاج علی اکبر قمی برادرم هم در میانه‌های جنگ به برادران بزرگتر خود پیوستند که در نهایت به شهادت رسیدند و رضا فرزند آخر خانواده نیز با حضور در جبهه ضمن بر دست گرفت پرچم برادران خود سه بار مجروح و جانباز شد.

صبحانه‌ای با مادر شهید در روز مادر

مسئولان برای رفع مشکلات جوانان کمر همت ببندند

مادر شهید درباره دیدار مسئولان لشکری و کشوری از ایشان و همچنین رسیدگی به اوضاع و احوال جامعه ایثارگران اظهار کرد: در این سال‌ها بسیاری از مسئولان نظامی و دولتی در منزل ما حضور پیدا کردند و گفتگو‌هایی درباره اوضاع خانواده شهدا انجام شده است، ولی بطور کلی باید گفت که دیدار مسئولان از خانواده شهدا نباید تنها به عکس گرفتن ختم شود باید مسئولان همانگونه که رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای دستور فرموده اند رسیدگی به مشکلات این جامعه ایثارگری در کل کشور با فوریت انجام شود و امروز با گذشت بیش از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی خانواده شهیدانی که عزیزانشان جان خود را فدای انقلاب و اسلام و کشور کردند مشکلی نداشته باشند.

جوانان پیرو ولایت فقیه و رهبری باشند

حاجیه خانم زهرا علی اکبرقمی در پایان خطاب به جوانان عزیز کشور گفت: پیرو خط ولایت فقیه و راه شهدا از جمله سردار شهید سلیمانی باشند و از منافع ملی و جمهوری اسلامی حمایت کنند که دشمنان با نقشه قبلی در پی عداوت و از بین بردن توفیقات جمهوری اسلامی هستند و از سوی دیگر مسئولان هم باید با توجه به مشکلات مردم و جوانان در این زمان کمر همت ببندند و نگذارند خون شهیدانی که با فدا کردن جان خود درخت اسلام و ایران را بلند قامت کردند خدای ناکرده بی ثمر شود و چه بسا اگر پشتیبان رهبر و ولایت نباشیم ضربات سختی از جانب دشمن خواهیم خورد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی