تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
امام جمعه موقت شهرستان گتوند

نظارت دقیق و مداوم و کنترل بر قیمت ها خواسته مردم است و باید از افزایش بی رویه قیمت ها جلوگیری شود/ مشکلات معلمان و رتبه بندی حقوق آنها باید پیگیری و حل گردد/عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد باید رعایت گردد

کد خبر: ۱۱۹۶۶۶
۲۲:۴۸ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

نظارت دقیق و مداوم و کنترل بر قیمت ها خواسته مردم است و باید از افزایش بی رویه قیمت ها جلوگیری شود/ مشکلات معلمان و رتبه بندی حقوق آنها باید پیگیری و حل گردد/عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد باید رعایت گردد

به گزارش دیدار نیوز خوزستان،حجت الاسلام والمسلمین حسنی امام جمعه موقت شهرستان گتوند، در شروع خطبه های روز جمعه یکم بهمن ماه ۱۴۰۰، اعلام داشت: یکی از عوامل مهم دوری از تقوا حب دنیاست که ما را گرفتار می کند ایشان با اشاره به ایه ۷۷سوره قصص بیان داشتند توجه به آخرت باید در کنار توجه به دنیا باشد و در کنار آن احسان به دیگران شرط داشتن دنیاست همان گونه که خداوند به ما احسان نموده است.

ایشان ضمن تبریک روز ولادت باسعادت بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه سلام الله علیها که به عنوان روز زن و مادر نامگذاری شده است بیان داشتند در خصوص جایگاه زن در اسلام کم کاری صورت گرفته به گونه ای که تصور می شود در جوامع غربی مقام زن را رعایت می نماید و اسلام حق زن را کوچک شمرده است که این کاملا بر خلاف تعالیم اسلام است در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به مقام زن و جایگاه زن نپرداخته و این اسلام بود که حقیقت مقام زن و مادر را بیان نموده است که جا دارد در این ایام این مباحث تبیین شود.


حجت الاسلام حسنی در خصوص استدلال های اشتباه افرادی که می گویند دیه و ارث زن نصف است بیان نمودند: چنین افرادی نمی خواهند این موضوع را بصورت علمی درک کنند فقط هدفشان مخالفت است و به بهانه های مختلف به دنبال اثبات ادعای نادرست خود هستند در حالی که پاسخ روشن این شبهه ها داده شده است.

آنها اگر حقیقتا دنبال این هستید که جایگاه و مقام زن را بدانید آیات قرآن را بخوانید و نگاهی شود به جایگاه حضرت زهرا و نقش ایشان در جامعه اسلامی در دفاع از ولایت و حضور در جامعه و خطبه آن حضرت را ببینند همچنین حضرت زینب را در واقعه کربلا و زنده نگه داشتن نهضت عاشورا و خطبه های ایشان را در کوفه و شام ملاحضه کنندکه اینها به وضوح بیان شده است.

ایشان بیان داشتند، که در روز ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها باید مجالس باشکوهی برگزار شود نباید این گونه باشد که در مجالس شهادت و عزاداری مراسمات باشکوهی برگزار می شود اما در ولادت ها و مراسمات جشن کوتاهی شود ما باید تمام مناسبت های مذهبی را باشکوه برگزار کنیم.

ایشان در ادامه تاکید نمودند تلاش کنیم قدردان مقام زن و مادر در خانه و ادارات باشیم و به این موضوع توجه داشته باشیم که مردان بزرگ پرورش یافتگان همین مادران هستند.

امام جمعه موقت شهرستان گتوند در خصوص سالروز ولادت امام خمینی (ره) افزود: معظم رهبری در خصوص این شخصیت بزرگ فرمود ایشان رهبر و پدر و مراد و معلم و محبوب ملت ایران و امید روشن همه مستضعفان جهان و به خصوص مسلمانان بود، شخصیتی خاص که عبدصالح زمان بود لذا در خصوص این شخصیت جا دارد روشنگری شود و نباید در حد وصیتنامه ایشان پرداخته شود بلکه باید در خصوص شخصیت علمی و عرفانی ایشان نیز بیشتر پرداخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی در خصوص افزایش قیمت ها اعلام داشت: تورم و گرانی هایی که در جامعه ما وجود دارد که نیاز دارد توجه خاصی شود بعضی می گفتند این گرانی ها بخاطر بالا رفتن نرخ دلار است و شرایط تحریم باعث بالا رفتن قیمت ها می شود اما سوال اینجاست بعضی از موارد تولید داخلی که ربطی به قیمت دلار ندارد چرا دائما در حال تغییر است.

وقتی در یک مقطع زمانی قیمت دلار بصورت ثابت مانده است اما اجناسی که در سال گذشته وارد شدند الان با چند برابر در بازار بفروش می رسند و نیز با توجه به قیمت تقریبا ثابت ارز دلیل گرانی های مداوم چیست این وضعیت شرایط سختی را برای مردم بوجود آورده است و نیاز به نظارت و برخورد دارند و نباید بی توجه بود.

مردم می خواهند زندگی کنند و نباید استرس این را داشته باشند که قیمت ها نسبت به دیروز افزایش داشته است یا خیر، نظارت دقیق و مداوم و کنترل بر قیمت ها خواسته مردم است و باید از افزایش بی رویه قیمت ها جلوگیری شود.

امام جمعه موقت شهرستان گتوند در خصوص عدالت پرداخت حقوق؛ افزود: حقوق و دستمزد کارمندان بصورت عدالت پرداخت نمی شود چرا باید در یک جامعه اسلامی اختلاف حقوق و دستمزد آنقدر زیاد باشد که باعث ناامیدی شود همه این موارد قابل مدیریت و حل شدن است ، اگر در خطبه های نماز جمعه صحبت از ایمان و تقوا می شود لازمه آن این است که مردم ببینند مسئولین به دنبال حل مشکلات هستند و جلوی افرادی که عادت کردند به غارت بردن بیت المال را با جدیت میگیرند.

آنهایی که اختلاس های کلان و یا حقوق های نجومی دریافت می کنند نشان از این است که مورد حمایت قرار می گیرند چون به تنهایی نمی توانند دست به همچین کارهایی بزنند ، باید با افرادی که از اختلاسگران و حقوق های نجومی بگیر حمایت می کنند برخورد شود و نگذارند باعث دلسردی و ناراحتی مردم شوند چون باعث ضربه زدن به ایمان جوانان خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی امام جمعه موقت شهرستان گتوند، در پایان تصریح کرد: مشکلات معلمان و رتبه بندی آنها باید پیگیری و حل شود که بارها به آن اشاره شده است و نباید با وعده دادن به خواسته معلمان سرپوش گذاشته شود، تربیت نسل جوانان و دانش آموزان و تربیت آینده این جامعه دست این معلمان است اگر این مشکلات را حل نکنند در بحث آموزش دچار مشکل خواهیم شد زیرا معلمان ما مجبورند برای رفع مشکلات معیشتی دنبال شغل دوم باشند و این به موضوع تمرکز بر تربیت و آموزاش ضربه می زند.

برچسب ها: امام جمعه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی