تیتر امروز

سمانه نایینی:
گفت‌وگوی ویژه دیدارنیوز با یک فعال حوزه روابط عمومی سمن‌ها

سمانه نایینی: "جمع‌آوری" مناسب پسماند است نه کارتن‌خواب‌ها و کودکان کار/ ناکارآمدی شهرداری به سازمان‌های مردم نهاد آسیب زد/ خلع سواد رسانه‌ای پاشنه آشیل روابط عمومی‌ها است

امروز ۲۷ اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی‌هاست و این روز بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز در گفت و گویی با یکی از فعالان حوزه روابط‌عمومی سمن‌ها، چالش‌ها و کاستی‌های این حوزه را بررسی کند.
تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...

هفته سرنوشت‌ساز برای «جانسون»

رسانه‌های انگلیسی در گزارش‌هایی از تصمیمات تعداد زیادی از هم حزبی‌های نخست وزیر برای دادن رای عدم اعتماد به جانسون و ساقط کردن وی از حکومت پیامد افشاگری‌های مداوم علیه او خبر دادند.

کد خبر: ۱۱۹۶۴۰
۱۴:۳۱ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

انگلیس

دیدارنیوز: هفته آینده و در پی انتشار گزارش تحقیقات درباره افشاگری‌ها علیه نخست وزیر انگلیس، محافظه کاران انگلیسی در این باره تصمیم می‌گیرند که آیا جانسون را ساقط کنند و یا اجازه تداوم حیات سیاسی را به او بدهند.

زنجیره افشاگری‌های اخیر علیه "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس از برگزاری مهمانی‌های ضد قواعد کرونایی در دفتر نخست وزیری گرفته تا رسوایی‌های مالی و اخاذی از نمایندگان پارلمان به شدت وی را تحت فشار قرار داده و از محبوبیت جانسون و حزبش کاسته است.

اخیرا درخواست‌های زیادی برای کناره گیری جانسون از طرف اپوزیسیون و حزبش علیه وی شکل گرفته است.

قرار است گزارش تحقیقات داخلی موسوم به "پارتی گیت" در اواخر این هفته و یا اوایل هفته آینده منتشر شود. در این گزارش قرار است به برخی سئوالات پاسخ داده شود؛ از جمله اینکه چند بار در مقر نخست وزیری انگلیس در دوران قرنطینه مهمانی برگزار شده است؟ چه کسانی در این مهمانی‌ها شرکت داشتند؟ چه کسانی همه چیز را درباره نقض قواعد کرونایی در این مهمانی‌ها می‌دانستند؟ عموم مردم بخصوص به این مسئله علاقمندند که بدانند شخص جانسون تا چه اندازه در برگزاری این پارتی‌های ضد قواعد کرونایی نقش داشته است. نتیجه این گزارش به شدت بر آینده سیاسی جانسون تاثیرگذار است.

رسانه‌های انگلیسی در گزارش‌هایی از تصمیمات تعداد زیادی از هم حزبی‌های نخست وزیر برای دادن رای عدم اعتماد به جانسون و ساقط کردن وی از حکومت پیامد افشاگری‌های مداوم علیه او خبر دادند.

با این همه جانسون تلاش می‌کند با راهکار‌های مختلف قدرت را برای خود حفظ کند. به نوشته رسانه‌های غربی، جانسون برای خنثی کردن خشم بریتانیایی‌ها تلاش می‌کند سر‌ها را از سمت این رسوایی‌ها به سوی دیگری بچرخاند و اذهان را تحریف کند.

در این شرایط روزنامه "وینر سایتونگ" در گزارشی نوشت: مبارزه "بوریس جانسون" برای ماندن در مقام نخست وزیری در انگلیس در ۱۲ روز اخیر به مسابقه با یک ترن هوایی نفس گیر می‌ماند.

مسیر حرکت مسابقه فراز و فرود‌های زیادی داشت و در حالی که بعد از افشاگری‌های برگزاری مهمانی‌های ضد قواعد کرونایی در مقر نخست وزیری این ترن به شدت در سراشیبی قرار گرفته بود نخست وزیر مجبور به عذرخواهی از مردم و شخص ملکه شد.

در این دوران "دیوید دیویس" از نمایندگان بلند پایه حزب محافظه کار و رفیق جانسون هم از او خواست کناره گیری کند.

اخیرا اوضاع کمی ملایم‌تر شده است و اکثر اعضای حزب محافظه کار به این نتیجه رسیده‌اند که قبل از ساقط کردن نخست وزیر بهتر است منتظر نتیجه تحقیقات موسوم به "پارتی گیت" که توسط "سو گری" کارمند ارشد دولتی انجام می‌شود بمانند. این گزارش قرار است هفته آینده ارائه شود. بعد از آن محاظه کاران باید تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند جانسون را در این سمت نگه دارند یا آن را برکنار کنند.

اگر حداقل ۵۴ نماینده از ۳۵۹ نماینده محافظه کار خواستار رای اعتماد به نخست وزیر شوند این اقدام باید فورا انجام شود. در چنین رای اعتمادی جانسون برای ماندن در سمت خود حداقل به نیمی ازکل آراء محافظه کاران یعنی ۱۸۰ رای نیاز دارد.

به نوشته روزنامه "وینرسایتونگ" تا به حال هیچ کس نمی‌تواند قطعا بگوید که چه خواهد شد. مناقشات تلخ و سخت قدرتی همچنان ادامه دارد. گروه‌های مختلف در فراکسیون‌ها خود را درگیر این مناقشات کرده‌اند و برخی آشکارا اظهار نظر می‌کنند و برخی دیگر روند توطئه‌های خاموش را در پیش گرفته‌اند.

برچسب ها: بوریس جانسون
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی