تیتر امروز

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/
گفت و گوی دیدار با یک حقوقدان درباره "طرح نور"

امیر محمد قدوسی: اعتراض زنان به حجاب اجباری از اسفند ۵۷ تاکنون ادامه داشته/"روحانی" مکلف شد مانع ورود زنان بدون حجاب به ارتش شود

اجرای "طرح نور" بهانه‌ای شد تا دیدارنیوز با دکتر امیرمحمد قدوسی، حقوقدان و وکیل یک گفت‌وگوی را انجام دهد که نتیجه آن تولید یک "ویدیوکست" بود، که می‌بینید.
سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...

انقلاب دوچرخه در فرانسه؛ پاریس شهر دوچرخه‌سواری می‌شود

فرانسه برای کنترل آلودگی پاریس ۲۵۰ میلیون یورو را در بخش زیرساخت‌های دوچرخه سواری و تبدیل این شهر به شهر دوچرخه‌سواری سرمایه‌گذاری می‌کند.

کد خبر: ۱۱۹۶۰۱
۱۲:۲۹ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

انقلاب دوچرخه در فرانسه

دیدارنیوز ـ کشور‌های توسعه یافته درحال ارتقای زیرساخت‌های خود برای همگام شدن با رویکرد سبز هستند تا از روند رو به رشد تغییرات اقلیمی و گرم شدن هوا جلوگیری کنند. این بار کشور فرانسه با یک طرح در حوزه حمایت از محیط زیست به سوی کنترل ترافیک و آلودگی هوای پاریس قدم برداشته است.

فرانسه برای کنترل آلودگی پاریس ۲۵۰ میلیون یورو را در بخش زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری و تبدیل این شهر به شهر دوچرخه‌سواری سرمایه‌گذاری می‌کند.

پاریس در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری ایمن دارد که حدود ۵۲ کیلومتر آن مربوط به «کروناپیست» است که در طول همه‌گیری کرونا معرفی شدند. اکنون مقامات این شهر قصد دارند این مسیر‌ها را دائمی کنند و ۱۳۰ کیلومتر دیگر از مسیر‌های امن را برای تشویق مردم به دوچرخه‌سواری در شهر اضافه کنند.

مقامات پاریس امیدوارند با معرفی مسیر‌هایی که از مرکز شهر به سمت حومه می‌روند، عبور و مرور شهری با دوچرخه را آسان‌تر کنند. همچنین با بازسازی مسیر‌هایی موجود در نزدیکی جاده‌های شلوغ و نقاط اصلی ورودی به مرکز شهر، امنیت دوچرخه‌سواری را بیشتر کنند.

طبق این گزارش، به گفته مقامات شهر پاریس در سال ۲۰۲۰ سرقت دوچرخه هفت درصد افزایش یافته است و حدود ۸۰ درصد از افرادی که نمی‌خواهند دوچرخه سواری کنند، ترس دزدیده شدن دوچرخه خود را دارند. پس ایجاد پارکینگ‌های ایمن دوچرخه نیز از جمله اهداف این شهر است.

Anne Hidalgo، شهردار پاریس، در ژوئن سال گذشته پس از ارائه تدابیری در حمایت از دوچرخه‌سواری و عابران پیاده در پاریس، برای دومین بار به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد. همچنین پاریس از قبل مبلغی حدود ۱۵۰ میلیون یورو را در طرح اولیه دوچرخه‌سواری سرمایه‌گذاری کرده بود که به عنوان شروع یک انقلاب دوچرخه‌سواری مورد تحسین قرار گرفته است.

David Belliard، معاون شهردار و مسئول بخش تحول شهری، در توییتی اعلام کرده است: طرح دوچرخه‌سواری یکی از ارکان اساسی تحول اکولوژیکی و اجتماعی است که ما در پاریس رهبری می‌کنیم.

برچسب ها: سبک زندگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی