تیتر امروز

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

افزایش ۸۴۸ میلیون مترمکعبی حجم ورود آب به سد‌های خوزستان

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از افزایش حجم ورودی آب به پشت سد‌های استان تا ۸۴۸ میلیون مترمکعب خبر داد.

کد خبر: ۱۱۹۲۲۷
۰۸:۳۱ - ۲۸ دی ۱۴۰۰

به گزارش دیدار نیوز خوزستان: علی شهبازی معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به بارش روز‌های اخیر در استان خوزستان و مناطق بالادست، گفت:پس از بارش‌های روز‌های اخیر، ۸۴۸ میلیون مترمکعب آب به مخازن سد‌های استان وارد شد که از این میزان ۷۶۰ میلیون مترمکعب آنذخیره گردید.

وی افزود:در حال حاضر تنها ۱۱ درصد حجم مفید مخازن سد‌های خوزستان تکمیل شده است و حجم مفید قابل استفاده مخازن یکهزار و ۴۵۲ میلیون مترمکعب می‌باشد.

شهبازی عنوان کرد: میزان آورد به مخازن استان از ابتدای سال آبی تا کنون دو هزار و ۹۰۶ میلیون متر مکعب بوده که در مقایسه با سال گذشته و متوسط دوره آماری بترتیب بیش از ۳۶ و ۳۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین بیشترین کاهش آورد نسبت به متوسط بلندمدت در حوضه‌های کرخه و دز به میزان ۳۸ درصد بوده است.

معاون مطالعات جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان به نقش سد‌ها در تسکین سیلاب‌ها و جلوگیری از بروز خسارت به مناطق پایین دست نیز اشاره کرد و گفت: سیلاب‌هایی با پیک روزانه یکهزار و ۱۶۲ متر مکعب در ثانیه در سد دز و سیلاب با پیک روزانه ۷۴۵ متر مکعب در ثانیه در سد مارون تسکین یافته و مانع از بروز خسارت به پایین دست شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی